Another day in paradise!

Hej pa Er!

Har kommer var dag i bilder! Vi har inte borjat 'bara-vara' annu...

image12
Master chaufforen!! Framgar det hur brant det ar?
Vi akte och bokade en battur till nasta o. Vi aker imorgon 09.00.

image13
Efter avslutad tur!


image15
Det bor ett gang av denna sort har ocksa!

image16
Sen gjorde vi ingenting en stund!

image17
Sen gjorde vi detta en stund!!! Denna dam heter "Moon" och ar 38 ar. De kan bli 120 ar, asiatiska elefanter!

image18
Detta ar vad vi sag!

image19
Har bor elefanterna! De vager mellan 3-4 ton!!! Ater 10 % av sin vikt under en dag och dricker 200-300l!

Elefantturen var riktigt rolig. Den kostade 900 bath (*2 = 1800 och ta bort en nolla = 180sek/pers) vilket ar ett lite dyrare noje men vi angrar oss inte! Vi var vid en liten sjo inne i skogen och dar badade elefanterna!

Pa kvallen var vi och at pa vart favoritstalle. Det blev vitloksbrod, grillad majs, grekisk sallad och ett grillspett. Till det drack vi varsin lipton ice tea. Det gick loss pa 340 bath! Wohow :)

Hemma verkar ni vara mycket for att promenera! Sanna skulle gillat det har, det finns gott om busiga valpar att leka med! Och Moa hade ocksa trivts, har maste hon inte ga hem direkt efter att hon badat :)

Nu skall jag ga hem och packa lite. Vi aker som sagt vidare till Koh Maak imorgon. En mindre dar det skall vara bra snorkling. Vet inte om det finns internet dar, men det finns i varje horn sa jag vore inte overraskad egentligen. Det finns dock inte uttagsautomat sa vi tog ut lite extra innan.

Ma sa gott allihop!
Kramar!

Eller vad säger du?!
Postat av: Mam Kjärstin

Hej igen!
Man läser, njuter, inponeras, faccioneras, häpnas, gläds och förundras av hur mycket ni hinner med och tar tillvara! Roligt för er - och för oss här hemma.
Så här efter helgen, som passerade i en rasande fart, försöker jag sätta ord på vår helg.
Vi badade i fredags, som nämnts tidigare, lördagen umgicks vi bara, mycket prat när vi systrar träffas, (inget som du tvivlar på, antar jag) utomhus var det lite kyligt t.o.m. snö i luften, alltså var vi inomhus hela dagen, tv o pizza till kvällen, inte helt fel, i skenet från braskaminen var det riktigt mysigt och gott! Sent i säng, lång frukost dagen efter, precis som det skall vara goda vänner träffas. Fortsättningen på dagen var strandpromenaden i rejäl blåst, middag och därefter åkte våra gäster hemåt.
Ja så mycket hände här, allt under det att min huvudvärk hela tiden fanns där, men vad sjutton skall man göra åt den? Får se vad läkarn säger på torsdag när jag skall dit.
Idag har vi haft super-ljuvligt väder! 12 grader plus innan solen rundade hörnet! Otroligt så fint det varit, tvätten hänger på tork ute, fåglarna sjunger, sport-lovet har börjat idag, ja så här får det gärna fortsätta!
Imorgon får ni inte glömma Jeremie. Lunchtrav på Åby, svensk tid ca 12.30-13.00. Håll allt ni har, det lär behövas! Tufft motstånd...

Klockan är nu 16.40 här, hos er är det sen kväll, undrar om ni nu sitter och njuter av livet där utanför er lilla bostad? Så fint det ser ut på bilden !
Då när ni red på elefanten, var ni alldeles ensamma då, ingen ledsagare? Hur styrde du ? Lyssnar en elefant på skänklarna, eller drar man den i öronen, nyper man den i nacken, eller vad gäller? Det är jag nyfiken på!

Ha det bättre än allra bäst!!
Kram från mamma!

2008-02-18 @ 16:45:47
Postat av: Anneli

Hej hopp! Här har solen skinit idag och jag har suttit utanför stugan och pluggat i 2,5timmar med stubben utstäkt längst väggen inlapandes all sol, mycket härligt! Ni måste vara glada för er lilla täppa :) Nu har snödropparna tittat upp under rhododendronen och vid staketet också, man får härliga vårkänslor sånna här dagar.. Erkänn att ni hellre hade varit hemma..!? hehe.. ha det toppen! kram

2008-02-18 @ 18:11:38
Postat av: Sonny

Hej hopp!
Ser rätt skönt ut, passa på att njut, det kommer snart en arbetsdag. Det var inte snällt, men va fan man måste ju vara realist. Här hemma har vi haft ännu en dag med känning av våren, drygt 10 grader och strålande sol. Jag tror att vi får se de första vårfåglarna vilken dag som helst, härliga tider väntar.
På onsdag bär det iväg till Tyskland för lite inköp. Jag inventerade förådet och det slog mig att det jag hade hemma säkert inte skulle räcka särskildt långt när ni kommer på falukorvs middag. Ja givetvis tänkte jag inte på maten utan på det drickbara, får se till att ladda upp.
Nu är vi inne på de sista dagarna med Dumle, skall bli rätt skönt att få Stjärnan i trafik igen. Sista budet är onsdag, så jag håller tummarna.
Tills vi hörs nästa gång så vill jag uppman er att njuta i fulla drag och sköt om varandra.

Ha det bäst

Sonny

2008-02-18 @ 19:55:01
Postat av: Helene

Hej på er!
AHHHH...underbara bilder! Elefantsafari, mc-tur och stranden...jag skulle jättegärna vilja vara där! Ni ser ut att ha det alldeles fantastiskt och det ska ni ju ha oxå. Hemma är det sportlov...ja man kan ju göra en massa andra saker än att sporta..
Idag ska Ebba och jag kolla in två olika utställningar på museet, en om olika teaterdockor och masker från hela världen, den andra är "en blues från Landskrona"..det kan nog bli en ganska slapp eftermiddag, skönt!
Det känns som vår i luften om än lite kallt, den är iallafall snart här så det blir väl skönt att komma hem till?!
Ha det allra bäst!
Kramar från oss

2008-02-19 @ 11:17:39
Postat av: Britt-Marie

Hej igen!

Ni verkar ha det riktigt skönt och det är ni värda.Vilken mysig liten stuga ni bor i, och så nära vattnet.Det måste vara härligt att rida på ett så enormt djur som elefanten.Ni ser verkligen till att uppleva så mycket spännande som möjligt och det är kul,det blir ju härliga minnen att tänka tillbka på.
Här är allt som vanligt.Felix och jag har varit ute på en tur och det var riktigt skönt,lite vårkänsla faktiskt.
Sköt om er. Kramar från Hven.

2008-02-19 @ 15:38:20
Postat av: Ellinor och Linnea

Hej!! Hoppas att ni har det bra.Vi ville bara meddela att Tjorvan har det bra.Idag har Tjorvan klippt klorna men hon gillade det inte riktigt.Hoppas att ni får en fortsatt trevlig semester. Vi seees

2008-02-22 @ 21:37:40

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback