"Det blir en dag pa stranden...

En lunch i skuggan, en siesta, vad vet jag
Det blir sakert andrade planer
Hur som helst det blir nog bra"

Hej pa Er!

Tack for era halsningar Skall forsoka komma ihag att svara pa allt :)
Om jag inte gor det sa skall ni veta att "vi laser alla brev"!

Det har gatt ett par dagar utan uppdatering. De kan samanfattas sahar
Dag 1. Illamaende, spya, 2 bocker, (Christin), lopning, kayak (Mattias) Gudtjanst i Buddah tempel (bada)
Dag 2. Sola, bada (bada) 2 bocker (Christin), lopning (Mattias)
Dag 3. Snorkeltur och senare mc tur

Jo min mage fortsatte att braka en dag till. Madde illa sa fort jag reste mig, men tankte att det nog vore bra med mat. At ju inte sa mycket dagen dar innan. Sa jag tvingade ner en bit pizza, en bananshake och en apelsinjuice. Bla kandes det. Ga i fore du, sa Mattias. Det gjorde jag. Fick stanna och ta ner huvudet. Trodde att det var bra och gick vidare men fick tvarstanna av en luft-ulk. Sedan var det bara att stalla sig och vanta pa fortsattningen.
Svider i halsen, sticker i nasan och rinner i ogonen. Kanner alla smakerna pa maten som knappt hunnit landa i magen. Usch vad acklgt det ar. Man har ingen kontroll, det bara star en strale rakt ut...
Gick hem och drack lite vatten och kande mig genast lite battre.
Mattias kom tillbaka och jag fragade honom om han ville titta pa spyan!!!
Det ville han!!!!
Hahahaha, den var nastan uppaten av faglar. Kretslopp!

Vi traffade under den dagen en scotte som heter James. Han var trevlig och tog med oss pa en cermoni i ett tempel pa on. Vi fick blommor och rokelse att ge till Buddha. Det satt 4 munkar langst fram och massade, efter vare avsnitt skulle man buga sig mot golvet. Man hade inga skor och satt ner sa att inga fotter pekade mot Buddha. Man haller sina hander som Lucia. Efter predikan gick vi utanfor templet och gick 3 varv runt en stor guldfargad Buddha. Sedan satte vi ner vara gavor och tankte pa dem vi alskar!
Det var en intressant upplevelse!

Vi traffade James nasta dag ocksa. Det visade sig att han var osteopat och vi pratade lite. Han kommer eventuellt att komma till Sverige sa kan jag ordna en kurs. Han kan massor, indisk huvudmassage, meridian pressur, cranio-sacral teknik etc. Spannande! Pa kvallen tankte jag uppdatera er lite, men hann inte innan de stangde. De stangde redan 21 vilket ar tidigt har nere. Men det ar ju en liten o med fa datorer och fa stallen overhuvudtaget sa de gor ju som de vill!

Idag har vi varit och snorklat pa en organiserad tur. Det var super bra! Mycket finare koraller an pa vastkusten. Och mycket fiskar naturligtvis. Vi akte med speedboat och det mar jag lite illa av. Men det gar over!
Tankte nu ta en mc tur har pa on sa far vi se om vi bestammer oss for att dra vidare imorgon. Kanske hinner med Koh Kood ocksa.

Soliga halsningar! Kram!
Ps, jag har jattemanga myggbett. Orakneliga faktiskt.

Mamma: Grattis till Jeremie! Duktig pag! Har finns inga snygga hangmattor tyvarr. Bara praktiska!
Hande det nagot i Getinge City nar vi vaktade?
Jag har val sagt att Stubben ar valdigt hjalpsam. Han hjalpte mig ju att dammsuga pa Karl XI;s vag!!
Om ni vill locka med nagot sa kan ni erbjuda er att ta hem Nova till oss pa tisdagen! Sa kan vi ata pizza, for det langtar vi efter! Sa kan ni titta nar jag rider! ;-)
A-M: Ysch sa hemskt med vagorna. Det ar ofattbart...
Anneli: Sa trevligt det later! Hoppas hon trivs och stannar!
Sonny: Uuups, kanner oss skyldiga!!! Vi lovar att dricka med anddakt :O)
Eleonor: Hahaha inga skandaler! Det skall vi snart andra pa! Skall bli kul att ses!
Ellinor och Linnea: Sa roligt att hora fran Er! Tjorvisen brukar inte vara sa imponerad av kloklippnings biten... Men vad gor man?


image20

image21

image22

Eller vad säger du?!
Postat av: Mam Kjärstin

Hej igen!

Vill bara skicka en krya-på-dig-hälsning!

För oturligt att inte få vara helt OK, men det är väl inte så lätt kanske, att bli av med "sånt där"..

Så fina bilder ni sänder! Härliga vyer, underbara färgklickar... så fint!

Här har sista dygnet passerat en storm igen, med en massa problem med tågtrafik, strömavbrott, träd över vägar osv. Svårt för smålänningarna.
Vi har inte märkt av det så mycket här i villaområdet. Tåghult har också klarat sig bra, ett kortare strömavbrott och några fler nedblåsta träd i skogen, men ej i den omfattningen som vid Gudrun o Per-stormarna.

Natten då vi vakade över Getinge var lugn. Vi var ute kl. 23.30-03.30. Varvade runt på ind.området och på alla gator, vi följde en ett kör-schema. Om vi såg något misstänkt skulle vi vara uppmärksamma och anteckna ev. reg.nr samt meddela polisen.
Vi såg eller mötte inte en enda bil....
Sista timmen brottades jag ordentligt! - med sömnen!

Annars går allt sin gilla gång, Anneli har varit här idag och sällskapat mig. Hon bakade även en kak-paj, väldigt god. Stubben lever sitt liv i källaren och tycks trivas förträffligt. Han försöker att rätta sig efter oss lite grand... Nu undrar du nog vad jag menar, ja det här med att bajsa på lådan...
äsch, när det finns en stor toalett där i källaren...
klart man använder den, tänkte han och bajade där... på golvet... bredvid toa-stolen... på Wiktors skol-katalog... (Kanske lite tur för herr S. att det var jag och inte Wiktor som hittade den lämningen...)
Äsch det gjorde ingenting!

Kanske vi kommer med Nova, inte helt omöjligt, vi bestämmer det lite längre fram i kommande vecka.

Hoppas som sagt att du piggnat till igen!

Hälsningar till er båda förstås!

Från oss alla på Doktorsgatan 23.

2008-02-23 @ 23:12:55

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback