Fran en annan del av varlden...

.... som inte syns fran fonstret pa Kustvagen i Asmundtorp!

Har inte hant sa mycket sedan sist. Vi skippade den beromda hotellfrukosten idag ;-)
Tog istallet pa Sailor Club vid havet. Dar at vi kvallsmat igar ocksa. Det var sa gott igar att jag glomde allt negativt med Vietnam!!! Och i morse blev det minipannkakor till mig och french toast till Herr Nilsson. Det var mycket gott! Jag hade inga problem med att forestalla mig alla och en var som foljer oss har i var sin stol dar pa terassen. Blickandes ut mot den alltid lite dimmiga horosonten. I horisonten syns toppiga berg och verkar ligga omlott. Det narmaste av dem har bokstaver a la Hollywood som bildar "VINPEARL".

Idag var det inte lika blasigt men vagorna var minst lika kraftiga som igar. Vi har gatt en svang och konstaterat att det ar oppet pa betydligt fler stallen idag. Men det ar inget som lockar. Far bli bechen sen. Det ar dock lite molnigt. Bra, naturligt solskydd!

Eftersom jag inte har sa mycket mer att beratta ville jag klargora nagra saker!

1. Vad boken skall handla om har vi ingen koll pa! Det var ni som sa att jag skulle skriva en! Men "En annan del av livet" lat bra!
2. Trots att vi har alcogel bade i flytande form och pa vatservetter har det inte varit tillrackligt eftersom vi anda fatt i oss skit!!!
3. 1 par langbyxor.... HA HA HA, ja det forstar jag att du undrar over! Men det var min packlista! Mattias hade ingen egen packlista! Han ar inte sa list-fixerad som jag ar! Men vi har varsina par!!!
4. Saronger, ja det anvander vi bada. Mattias halsar att han inte spratter runt pa stranden som El Macho i den! Den gar bra att bara ligga pa, istallet for att slapa med sig tunga badlakan som aldrig torkar!!!
5. Attiralj, stod tillsammans med rak- och innefattar rakapparat och laddare. (Ja jag skrev upp vissa saker at Mattias sa han inte skulle glomma dem!)
6. Sovmask. Det ar mycket riktigt en mas som vill sova, alltsa jag sjalv! Eller sa ar det en sadan man har framfor ogonen pa flyget, nar man vill sova! Har inte anvant den annu dock.

Sa, nu skall vi betala och ga. Igar pa Internetcafet kostade det 4 000 VND/h ca 1,50 SEK. Vi satt ca 30min och skulle betala 2500 VND. 500 finns nog inte (iaf inte i hans kassa) sa vi fick en 2000 lapp och 2 godisbitar tillbaka pa var 5000 lapp!!! Sadant skulle du ha hemmavid Moster!!!

Hors fran Saigon imorgon kvall!
Kram!

Eller vad säger du?!
Postat av: Louise

Vi kommer att bo pa Lien Ha Hotel (eller Ki Hotel som det hette forr) i Saigon. #28/2-28/4 Bui Vien,T8375581...

2008-02-10 @ 14:55:42
Postat av: Helene

Hej på er!
Idag har våren varit hos oss... Anders, jag , Ebba och Moa har varit på Järavallen, gick den röda slingan..njöt av solen..grillade korv...hade det fantastiskt skönt! Såg en "Novahund" och tänkte direkt på er, hoppas ni har det bra! Skönt att kunna gå in och läsa om allt ni gör...då har man iallafall lite koll!!

Hörde att nu var Norreborg också sönder, FAN ska man behöva åka Dumle till jobb...lyckliga er som slipper det!
Ha det så bäst det bara går...kramar från Helene, Anders, Emil och Ebba

2008-02-10 @ 20:57:27

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback