Na Trang

Hej pa Er!

Nu har vi kommit till kuststaden Na Trang.
Kom hit lite efter 06.20 idag, bara lite efter utsatt tid. Bussen var inte lika bra som forsta sov-strackan, inte lika bekvamt. Jag fick sova en del men det var varre med Mattias.
Nar vi kommit av skulle vi leta hotell. Folk var uppe, det var ingen fara. Men daremot var det fullbokat nastan overallt!!! Happy (Fucking) New Year!!!!
Vi tog MC taxi som korde runt oss och letade och vi hamnade ca 5 min utanfor centrum. Det ar inte sa farligt men dyrt, 25 $ for ett riktigt daligt hotell!!! Men det ar en sang och det ar en dusch, sa vad mer kan man begara?!

Nar vi checkat in pa hotellet, dar ingen kan engelska mer an deras son som ar ca 14 ar, sa var det dags for frukost. Vi fragade vad de hade och de hade inte sa mycket pga av happy (fucking) new year. Ok tankte vi, da far vi ta det sen. Men killen kom tillbaka och bad mig skriva ner vad vi ville ha. Sa jag skrev:
Baguette
Fruit
Yoghurt
Orange juice

Efter en lite stund fick vi:
2 jattestora tallrikar med nudlar
1 tallrik med nagon pressad sylta, dagen till ara upplaggd som en stjarna
1 bauta stor rispastej a la 1.5kg Gron till fargen.
2 frusna yoghurtar
1 tallrik med apelsin och appleklyftor
4 stark ol
2 glas med is

(Jag vet att du skrattar nu!)

Vi at lite nudlar, frukten och Mattias smakade lite pa syltan och gron-klumpen. (Nu skrattar du igen!)
Det var inte gott! Eftersom vi ar tva valuppfostrade personer som vet hur man for sig ville vi inte sara kocken. Sa vi spolade ner lite i toaletten!!! (Ramla inte av stolen av skratt!!!)
Ni skulle varit med helt enkelt!

Sedan tog vi en taxi in till centrum och bokade resan till Saigon. Pga av Happy (fucking) new year var det fullt imorgon. Vi var inte sa positiva till landet vid detta laget och ville harifran, men vi fick plats forsta mandag morgon. Jaja, det kan val vara bra det ocksa. Sedan gick vi och at pa en lyxig strandrestaurang. Det var valdigt gott!

Stranden ar laaaaaaang och ganska bred. Vid vattnet sluttar det valdsamt nedat och enorma vagor uppstar. Det blaser mycket , men det ar ganska skont for det gassar pa mitt pa dagen. Vi lag pa stranden ca 1h idag. Sedan vagade vi inte mer och vi ar i hyffsad form nu ikvall!

Klockan ar nu 18.16 och vi tankte ga ut och ata. Men pga av happy (fucking) new year ar allt stangt och det ar som en spokstad! Efter att ha skrivit till er beger vi oss ner till standpromenanden for att ata. Mattias har ny uppsydda shorts + skjorta och jag har ny kjol + gammal troja :)
Imorgon blir det lite strand och slappe. I natt skall vi sova gott, sangarna ar 100 ganger skonare an de pa bussen och de i Hoi An tillsammans!!!

Hur gar det for er dar hemma? Fler som har varkanslor? En dag har i veckan hade bloggen 20 unika besokare! Vi vet vilka ca 10 av er ar, men resten da?! Smygare!!!!
Forrsten, maste ju uppdatera er om sjukdommarna. Jag har nu aven traningsvark i magen pga allt hostande igar, hostar fortfarande lite men ar ganska bra. Blir tappt nar jag ligger ner. Herr Nilsson har sin forsta tablettfria dag idag. Nu innebar ju inte det att huvudvarken ar borta tyvarr. Men mycket battre! Vi var som sagt ganska negativa i morse, men nu ar vi med igen!

Ta hand om er! Hors snart!

Ps, Varnade er for Tjuv-Nova! Hon ar hopplos och blir varre for varje gang hon lyckas sno nagot. Var gissning ar att nasta byte ar nagot djupfryst pa tining! Se upp!!!

Eller vad säger du?!
Postat av: David

Hallå syster och svåger!!!
Ni verkar ju ha det ganska bra trots lite bassilusker... Här det som sagt tidigare mest grått och regnigt, men idag skinner solen och det är riktigt fint ute.. Har jobbat idag, lite segt men har väl sålt en hoj verkar det som iaf.. :) Nu slutar jag och skall och hem till Anneli och Stubben som är i Halmstad nu!
Ha de gött!!
hälsn David

2008-02-09 @ 12:53:43
Postat av: Katrine

Hej
Skönt att höra att ni är på benen igen, började nästan bli lite orolig att ni drabbats av ngn konstig vietnamesisk sjukdom (man vet ju aldrig, maten verkar lite strange). Här hemma skiner solen, 8 grader "varmt" och fåglarna kvittrar så nog känns det lite vårigt. Max kom precis och undrade vad jag gjorde, förklarade att jag läste lite om vad ni gjorde eftersom ni var ute på resa långt bort på andra sidan jordklotet. Max pekade ut genom fönstret och undrade: "där borta ?" Nåja, världsuppfattningen är väl inte så god vid den åldern.....

Ha det gott !!
Kram från Katrine

2008-02-09 @ 15:12:10
Postat av: Alexandra

Hahaha jag skrattade verkligen! Måste vara annorlunda att få nudlar & öl till frulle *fniss* och det där nyåret verkar ju vara toppen! hehe

Jodå vårkänslor är det allt, idag har varit en sån superperfekt dag här hemma som brukar komma i april, mestadels strålande sol och inte så mycket vind. Hönsen strosar i trädgården & fru Pettersson har tvingat in Erika och sig själv i hundhuset för en målning av väggar, tak & golv. Men det blir bra! En strykning till imorgon så är det fiiint :)

Njut av lugnet höllt jag på att säga, men det är väl lugnare här på ön.. så njut av semestern :)

Kram på er!

2008-02-09 @ 17:17:36
Postat av: Du har en gammal Moster, som heter...

Vad jag tycker? Jag tycker så mycket. Först och främst att jag är en smygare, som läser Blogg utan att kommentera varje gång. Ursäkta! Jag kände mig träffad. Kan det bero på att det tar tid att läsa dessa långa intressanta berättelser och sen är tiden ute vad det gäller att få disponera datorn? Här är ständig datorkö i familjen. Nu har jag fått en stund alldeles för mig själv här vid skärmen. Kanske inte så konstigt just denna tid, eftersom det är lördagkväll och övriga ägnar sig åt andra nöjen. I och för sig skall jag inte bli så långrandig, för det stora Melodifestivalspektaklet börjar i kväll med en deltävling. Det måste man ju se. Fantastiskt att få dela resäventyr med Er. Skönt att Ni tillfrisknat så Ni kan fortsätta ta för Er av livet. Apropå liv.. varför inte... I en annan del av livet...boktiteln alltså. Du ville ju ha tips. Eller kanske... I en annan del av världen. Tänker osökt på, som Du förstår, I en annan del av Köping, som har börjat sändas i nya avsnitt och som är så jätte-jättebra. Jag vet ju inte vad Din bok skall handla om. Kanske den skall handla om livet osv. Eller skall den kanske handla om livet med Mattias. Då måste ju boktiteln vara som lyder: En annan del av Mattias. Du får då helt enkelt ta bort i. En annan del av Mattias är ju faktiskt tex då han inte hittade några boxershorts. Detta är mina dåliga skämt. Jag tror Du fixar boken utan Mosters hjälp. Jag kan ju annars hjälpa Dig att rättstava till sjukdomar. Christin!! Icke sa Nicke! Sjukdomar stavas icke med två m. Kan kanske också kommentera Din undran om varför Lalle reagerade på packningslistan. Jag vet inte. Kanske inte att det var för mycket prylar men han undrade säkert vad Ni skulle med alkogel till. Han vet säkert inte heller vad Y3, peeling, aloevera, linssaker osv är för något. För min del reagerade jag på: ett par långbyxor. Ni är ju två. Sarong-er. Skall Mattias använda sarong. Prata om: En annan del av Mattias. Attiralj och sovmask undrade jag också över. Nu skall jag inte märka ord mera. Här hemma händer inte så mycket. Lalle och jag har promenerat vår så gott som dagliga 5-kilometare. Vädret var skapligt. Då är det skönare med promenader. Berättar mer nästa gång. Vi alla mår bra. Sola och bada nu och gör Er av med återstående mikroorganismer eller sovmaskar eller vad det nu var som orsakade ohälsan. Kära hälsningar Ann-Marie med bihang.

2008-02-09 @ 19:40:19
Postat av: Moster igen

Ps.... jag vet vad sovmask är. En mask som vill sova. Eller kanske en bra-och-ha-grej ??

2008-02-09 @ 19:52:39
Postat av: Louise och Fredrik

Hej igen!!!
Vi ska boka biljett till Saigon idag for att resa imorgonbitti (mandag). Idag har vi varit ute och akt sand sleedging och det var kul, men fort gick det inte. Vi har inte bokat hotell annu, men vi haller pa att titta pa det. vad ligger eran budget pa nar det kommer till hotell? Vi hade tankt oss nagonstans mellan 25-30$ eftersom det ar en storstad och da ar det skont att bo lite battre. Vi kan ju horas under morgondagen och vill ni bo som vi bara skicka ett sms +841 22 83 91 496 till oss sa bokar vi om vi hittar nagot bra!

/Fredrik och Louise

Postat av: Mam Kjärstin

Sänare...!
Gott nytt år på Er!

Egentligen har jag inte så mycket att rapportera idag, men det känns konstigt att inte skriva ens en liten rad... så...
Vi mår bra, allt är under kontroll. Stubben skall komma hit och hälsa på i helgen. Trevligt med Herr-besök!
Jag skriver detta söndag vid 10, fm, vi har idag planerat att klippa i våra 2 äpple-träd plus päronträdet. Hade hoppats att solen skulle lyst, men den har väl fullt upp med Asien...
Varför är det alltid så mycket roligare allting, när solen lyser?
Du skrev om smygare, ja vad skall man tro? Fast måste erkänna att vi går in flera gånger och läser dina berättelser, så på så sätt är vi kanske halv-smygare då? Helt enkelt för det är så underhållande att läsa....
den där frukosten...
ja jag skrattade högt verkligen, och det där med att ni spolade ner en del....hm... jag hade nog också gjort det...
Fortsätt tillfriskna, Mattias jag lider med din huvudvärk, vet så himla väl vad det vill säga...
kämpa på!! Jag hoppas er nästa hälsning innehåller ett Yippi, nu har den släppt!!!

Hälsningar från alla Getterna !

2008-02-10 @ 10:12:34

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback