Siam Reap

Hej Hej pa Er!

Idag blir det bara en kort halsning, efter tva langa igar!
Vi ar just pa vag till natt marknaden har i Siam Reap, vi anlande hit runt 13 idag efter batresa fran Phnom Penh. Batresan var ganska enformig, det var kallt pga air con och ute blaste det eftersom baten gick sa fort. Men vi formodar att det var ganska mycket bekvamare an buss, det ar mestadels bumpy roads har!!!

I eftermiddag har vi besokt det storsta templet, Angkor Wat, pa det enorma tempelomradet Angkor som ligger nagra kilometer utanfor stan. Vi skall dit hela dagen imorgon, var chauffor hamtar oss 05.00!!!!!
Tempelomradet byggdes under 800-1200 talet och lag efter storhets tiden begravd i djungel. Nu har man gravt fram de flesta byggnaderna, man aterupptackte dem pa 1800talet. Det ar enorma byggnader och varenda sten verkar vara praglad eller svarvad. Vi far skriva mer om det nar vi lart oss mer!

Krya pa sig kramar till Max och aven till M och I efter matforgiftningen! (Var var det ni at, Baggens?!)
Vanliga kramar till er andra!

Eller vad säger du?!
Postat av: Sonny

Hallå kamrater!
Jätte intresant att följa era äventyr. Har sett en del bilder och läst en del om Ancor Wat, mäktigt skall bli kul att höra er berätta och visa bilder därifrån. Här hemma är allt som vanligt, nästan, fick vara hemma och sjuk i onsdags, (magen) gick ner 3 kilo. Jag skulle nog behöva en sådan runda regelbundet för att hålla vikten på denna vackra kropp. Det värsta av allt var att jag inte viste hur jag skulle sjukanmäla mig, det var förata sjukdagen på 12 år, helt tilt i batteriet.
Vädret är helt fantastiskt sedan ett par dagar, strålande sol, som faktiskt börja värma, och svag vind. Tepraturen ligger kring 0 grader.
Jag har för avsikt att bjuda på middag någon kväll när ni kommit hem, givetvis får ni inte berätta eller visa bilder då.

Kramisar på alla hjärtans dag, hoppsan det var igår.

Sonny

2008-02-15 @ 09:53:00
Postat av: David

Hallå!!
Kul att läsa om allt ni hittar på, verkar spännnande!!
Nu är din bil i toppskick beträffande bromsar. Har bytt skivor och belägg bak, fick även byta handbromsen som var helt slut... Började kolla lite på abs:en, det slutade 3 timmar senare med smörja och smuts långt upp över öronen (fick byta drivknutarna fram).... men nu funkar de oxå.... Nu är det ju bara rutan kvar, men den får nog vänta ett tag för nu är jag så satans trött på bilar.. shit måste ju fixa min egna innan det blir körförbud.. jaja så är det..
Här skiner solen från klarblå himmel, kanske ska man ut och provköra en hoj nu då i det fina vädret... ;)


Hälsa Mattias och ha det bra!!


//David

2008-02-15 @ 10:39:34

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback