Uppe igen, pa darriga ben!

Hej hej!

Da borjar vi antligen kanna oss lite battre!!!
Igar gick vi och at frukost vid 10 tiden. Baguett med tva stekta agg, apelsin juice och lite pannkaka.
Var helt slut. Gick hem och lade oss.

Vaknade 14,20 pjuuu, hade bestamt 15,00 med sommerskan! Kom dit och fick se pappas skjortor. Perfekta! Sedan visade hon knabyxorna och jag tyckte att de sag konstiga ut. For korta och for breda. Men Mattias stammde in i hennes overtygelse om att sa skulle de se ut sa jag kopte det.
Sedan visade hon mammas jacka, vilken hon gjort korta armar pa. Sa det fick hon andra till 3/4 dels. Sen tyckte jag att den kandes kort, men hon har ju utgatt ifran matten sa langre hade nog sett konstigt ut. Vecken pa framsidan var dar de skulle i alla fall.
Sedan visade hon kjolen, och jag tyckte att aven den sag kort ut! Men hon visade att de skulle ga lite endanfor knaet sa det ar val ratt. Vasten daremot sag lang ut!!! Jag tyckte pa bilden att den sag ut att sluta under bysten, men denna var langre. Byxorna sag bra ut! Stickningen dar framme fanns pa plats precis som pa kjolen. Det lar inte bli som om du kopt dem fran katalogen, men det kanske man inte forvatnat sig? Jag tror nog att du skall kanna dig nojd! Mojligtvis att hon gjort det lite stort, hellre det an for smatt. Men jag vet inte, det kanske sitter perfekt? Vi far se helt enkelt! Det ser bra ut tycker jag, pa det hela taget. Svart bara nar man jamfor med en bild!

Mattias skjortor satt bra, hans shorts var inte klara. Min kjol satt bra, klanningen satt bra men vi kom overens om en andring. Vad jag menade med "asymetrisk nertill" hade blivit en slags frans a la Fru Flintstone!!! Sa den fick hon klippa bort.
Mina byxor behovde ocksa rattas lite lite.
Vi gick en runda och Mattias kom pa att han nog ville bestalla en kavaj. Och jag kom pa att jag nog ville ha nagot mer. Sa vi gick forbi igen pa vagen hem, Mattias bestallde en brun manchester kavaj och jag en kjol (nu var vi overens om vad asymetriskt ar) och ett par fin byxor i kritstrecksrandigt. Det skulle kosta oss ytterligare 80 $

Sedan gick vi hem, helt utpumpade. Klockan var runt 17. Vi fick en inbjudan av hotellet till traditionellt nyarsfirande, men vi orkade inte ta oss ut. Lag ock sov och vaknade lite, sag pa tv (en jattebra filmkanal), sov igen. Vaknade vid 06.30 i morse... At vid 10.00 dvs 1 dygn sen senast. Med lite mat i kroppen och en rosa varktabellt borjade vi sakta atervanda till livet.
Jag har traningsvark i ryggen efter allt nysande och hostande igar. Jag far fortfarande ta nasspray, men ar pa det hela taget ganska bra. Var otroligt matt innan. Mattias hade nog lite feber igen, eller jag vet inte. Varm var han i alla fall. Sa han ligger kvar pa rummet. Snyter sig och hostar omvart annat. Men helt klart battre!

Vi at lite middag innan och det blev fisk. Gott tyckte vi bada!
Manga stallen ar stangda idag eftersom det ar nyarsdagen. Men hotellet sager att en del kommer att oppna ikvall igen sa vi skall ta en tur da. De brukar oppna runt 8,00 och ha oppet till 21-23 tiden!!! Snacka om langa dagar! Och oftast 7 dagar per vecka. Sa jag forstar att de vill ha lite extra hollyday nu nar de far mojlighet.

Imorgon skall vi till skraddaren igen och sedan aker vi pa kvallen!
Skall kolla lite hur vi gor med visum till Kambodja. Maste ha det innan vi aker pa Mekongfloden. Aker man via landsgransen sa koper man det dar. Kan vara bra att kolla det reda nu sa vi ar forberedda!

Nu ar klockan 16.34 och jag har en engelskman brevid mig som haller pa att driva mig till vansinne!!! Han hoppar oavbrutet med benen samtidigt som han skriver frenetiskt. Jag mar lite illa av det med benen och far tygla mig for att inte sla honom pa laret! Far ta pauser och titta till hoger, ut genom fonsteret for att inte tappa besinningen!

Under tiden har i Hoi An har jag last ut "En ovantad semester" av Maryan Kees. Den var mycket mycket bra! Tack Annika!

Japp, da aterstar for mig att surfa lite om visum!
Kram till er alla!!!

Eller vad säger du?!
Postat av: Mam Kjärstin

Hej hej!

Måste bara skriva ett par rader så Ni vet att vi är med...
Roligt att du hittat en sömmerska som ställde upp, det blir verkligen roligt när ni kommer hem med allt! Vi har fört över till samma konto som förra gången, samma belopp, för att ni skall ha lite "å raschla med"...
lycka till med fortsättningen på beställningen!
Allt är lugnt här, solen har varit framme nästan hela dagen, så jag och S-damerna, (dvs: Sanna o Senaps-tjuven) har luftat oss på en riktigt lång runda, först på asfalt o sen i terängen. Att det var kul
Snart skall vi äta ärt-soppa o pann-kakor. Låter det gott? Kanske inte, med tanke på Era tillstånd.
Sov gott och krya på så sätt på er!!
Hälsningar från oss alla, stora o liten.

2008-02-07 @ 18:37:16
Postat av: Helen

Hej på er!
Era stackare som är sjuka!
Hoppas ni piggnar till snart.

Skoj att få kläder uppsydda,och det är bra att du säger till när du inte är nöjd,det hade jag knappt vågat tror jag ;)

Här i gbg är det lugnt,förutom en massa smårån och småskitunge gäng som springer runt och tror att de äger torgen :)
Jag vill ha radhus utanför gbg känner jag mer och mer för varje dag :)

Shoppa vidare och fortsätt med nässpray och tabletter :-)
Återigen,så kul att läsa det du skriver!

Massa kramar!!

2008-02-07 @ 20:31:04
Postat av: Fredrik och Louise Tigert

Det var inte roligt att hora att ni har blivit kassa under resan, eftersom vi ocksa var i Hanoi kan jag tippa pa att ni blev kassa av den otroliga kylan dar. Tyvarr lamnar vi redan Nha Trang imorgon(lordag) for att bege oss till Mui Ne for att aka sand-sleeding och bada, eventuellt kommer vi att aka till Sagion runt mandag eller tisdag och vi kan kanske synas da...
/ Fredrik och Louise


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback