Det blir en bra dag idag!

Eller skall jag skriva blev?
Jag trodde kanske inte att den skulle kännas bra när jag skrev igår. Men det har den blivit!

Först var det seminarium. Jag hade arbetar igenom alla tre fördjupningsfrågorna, hade svar och argumentation. Men som alltid i juridiken finns det flera vägar att gå, flera sätt att tolka lagarna. Så det finns inte ett svar som är rätt! Hur som helst så kände jag att mitt jobb höll. Att jag i huvudsak tänkt på ett hållbart sätt.

Sedan var jag hos min PM-lärare och fick feedback på uppgiften. Hon tyckte att den var bra, min analys kunde varit mer utvecklad. Det berodde på att jag först trodde att den var frivillig, det kom fram i slutskedet att den inte var det! Så därför var den inte så ingående. Det visste hon också om så det var inget konstigt egentligen. Hon avslutade med att säga att hon tyckte att den var bra och att jag skrev och uttryckte mig bra! Det är vad jag tänker lägga mest vikt vid!

Efter det träffades vi i studiegruppen och gick igenom inför retoriken. Då var jag rätt simmig i skallen pga förkylning och hängde inte med så bra. Gick hem på lunch och tog ut Nova. När vi träffades igen gick det strålande! Vi strukturerade upp hela uppgiften och det kändes så bra! Skall jobba mer med det i helgen, men idag tänkte jag ta det lungt som en belöning!!

Det var rolig att det gick så bra i gruppen, att man hängde med och förstod och att vi kunde utforma något konkret. Annars är det många stunder när man känner total förvirring.... Det är så sjukt mycket och det är så sjukt annorlunda mot det jag gjort annars. Det känns rätt, men det är inte lätt! Händer att man blir förlamad av känslan att de andra är så begåvande och insatta.  Men inte nu i eftemiddag, så det skall jag surfa lite på. Man måste fira när det känns bra! Njuta av det och gotta sig i det. Annars orkar man inte när det känns jobbigt, eller hur?

Jag är ju som sagt förkyld, sitter bakom näsan och lite i svalget. Tar det lungt idag, titta på tv och kanske sticka till stan och handla lite mer mat. Hoppas att ni alla har det bra!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback