Förkyld

Hej hopp!

Då var jag uppe i Örebro igen. Körde hit igår. Hade 3 tjejer med mig ner och 2 med mig hit igår. Det blir rätt bra pris då!! Gött att slippa ta det själv. Nu skall jag stanna här tills nästa torsdag. Plugga ikapp och gå på föreläsningar.

När jag kom fram igår och gick ur bilen kände jag mig konstigt yr. Trodde att der berodde på att jag kört i ett sträck. MEn i morse förstod jag vad det var som kommit då. Förkylning. Idag har jag liiite ont i halsen, ont bakom öron och ögon, ont i huvudet. Har börjat nysa och känna lite i näsan. Imorgon är jag förmodligen täppt. Kul!
Var och köpte icke-vetenskapligt-bevisat-verksamma-droppar med röd solhatt. Hoppas att det kan göra att det inte blir så våldsamt.

Kanske inte så konstigt att det kommer lite förkylning nu. Det är ju lite halvstressigt i mitt liv nu och jag hade två stora drabbningar i helgen. Dels weekendpaket med ca 70 behandlingar (3 anställda + jag) lördag - söndag. Dels regionsmöte i SHR i måndags. Det kom ca 55 personer dit. Jag är regionsansvarig i Skåne så det faller på min lott att annordna medlemsmöten varje höst och vår. Nu hade jag fixat en lokal i malmö, föreläsare om laser och fika. Det blev en trevlig tillställning med givande diskussioner om hur vi skall jobba i fortsättningen med de aktuella frågorna. Ideellt arbete. Jag tycker att det är kul!

Idag ringde Mattias och sa att våra ytterdörrar var färdiga på snickeriet!
Jippie!
Han skall försöka hämta dem innan helgen och låta lacka dem i helgen. Om allt går som vi vill kan vi flytta in när jag kommer hem nästa gång, 24 okt.
Ni som känner mig vet att jag gillar listor!
Detta är kvar:

SOV: Fixa till spikarna i taket (slå in de sista millimeterna)
KONTOR: Fixa spikarna, göra garderob och inreda den, sätta list runt trapphål
VARDAGSRUM: Sätta i dubbeldörr, måla trappan gång 3,
KÖK: Bänkskivan skall bränna klart - slipas-vaxas-sättas på plats, vitvaror skall på plats, blandare skall införskaffas, glas ovanför diskbänken skall beställas när bänkskivan är på plats, vasken (fick den igår, super fin) skall på plats, list framför spootlighten som är under skåpen
HALL: Inreda garderob
TOA: Köpa knoppar till dörr, montera hanttag på lådor (de ringde idag, de har kommit till butiken nu)
ÖVRIGT: Städa av, sätta i spröjs i fönster

Sen är det faktiskt möjligt för oss att bo där!!!!
Casa Åvik!
Ja, jag skall ju förståss inreda tills jag storknar och flytta lådor tills jag spyr också. Jag tänker bara ta dit nödvändiga saker. Resten får stå kvar i stugan och om jag inte saknar det skall jag göra mig av med det eller packa ner det. SKall inte fylla huset med massa skit.

Igår var vi och köpte ett vansinigt fint köks möblemang!
Bord och 6 stolar. Det är antikt, avlutat och oljat. 119cm*110cm. Små tygklädda plattor på sitsarna. Skall försöka hitta ett skogsgrönt linnetyg till det. Så det matchar tapeten ovanför diskbänken. Den är förresten på plats. Super fin! Måste även hitta en fin lampa att ha ovanför bordet. Det har vi räknat med och det behövs. Är lite mörkt där. Har sett en fin lampa i Landskrona. Kanske blir den, om jag inte hittar något fint här uppe.
Bordet kan bli 201cm om man lägger i båda skivorna. Julbord hos oss???
Vi var så himla nöjda båda två, även fast vi inte fick pruta!!! Längtar tills jag får sitta vid det!!!

Tja, det är väl vad som händer just nu. Jag har pluggat hela dagen. Imorgon är det seminarie, sen skall jag få feedback på uppgiften jag lämnade in i delkurs 1. Sedan skall vi träffas i gruppen som skall ha retorikövning på måndag. Den sista punkten är jag inte alls förberedd på. Vi skall plädera inför kamera... Kamera är väl inte det värsta, men jag har inte börjat med min plädering. Eller, vi i gruppen skall göra en ihop och sedan skall alla ta en del var, ca 2 min. Det viktigaste här är att se sig själv på film. Se alla sina tics!!! Så det lär jag sitta med i helgen när jag är här.
Fast jag tänkte ta en shopping runda med, hämta hanttag till toa, köpa tyg och handla två saker till köket på IKEA.

Innan jag satte mig här var jag och Nova på en promenad. Det hade börjat regna. Inte kul. Men det blåser inte iaf. Gick upp till min nya lägenhet och kollade. Tar ca 10min från universitet att gå. Knackade på för att se om personen tänkte flytta tidigare, men det var ingen hemma.

Nu skall jag äta kvällsmat. Tunnbröd med skärgårssill och fil med flingor. Kl 21 blir det Persbrant på TV.
Ha en skön kväll!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback