Hänt i veckan...

Hej kära vänner!

Jag lovade bilder från huset, men det har jag varken orkat eller hunnit med... Ni får ge er till tåls!
Men jag kan berätta att vi har flyttat in på Åvik!!!
Dörrarna var inte på plats, men om allt går som vi tänkt har de kommit på plats idag.
Igår, innan jag åkte hit, beställde jag handtag till dörrarna.


Det skall vara matt krom och vitt handtag. Fina va? Assas serie som heter epok. Framtagna till hus från den tiden vårt är från.

Även Stubben har flyttat till Åvik. Han har funnit sig till rätta utan att sticka. Man vet ju aldrig med hankatter!
Vad är kvar att göra i huset då?

Sov: Spika i spikarna i panelen (är detta vårt aber som aldrig kommerr bli gjort?)
Kontor: Bygga garderob
Vardagsrum: sätta i dubbeldörr, förhoppningsvis gjort idag!
Kök: sätta glas ovan diskbänk på plats (är beställt), hämta lampa till matplats (är beställd)
Toa: Sätta upp handdukskrokar
Hall: Inreda garderob, sätta in dörr
Tvättstuga: lägga golvet (kakel), bygga inredning (har köpt material)

Tja, det börjar onekligen dra ihop sig!
Har inte hittat bra möbel för tv, dvd, musik, böcker ev fin porslin och likande. Antingen avlutad möbel eller helt tväremot - något nytt i vitt.
Söker även soffbord.
Har skickat efter tygprover från
www.bemz.se vill ha en ny klädsel till vår ikea soffa. Den är så skön och så bra att man kan tvätta klädslen så vi har beslutat att behålla den. Men med en ny (grå) klädsel.

Nu är jag i Örebro och skall tänka på helt andra saker än huset. Inte så lätt....
Gick tyvärr inget vidare på högskoleprovet i helgen, så nu får jag bara be till högre makter att mitt gamla resultat räcker för att komma in i Lund i vår... Be med mig! Vill så gärna hem till nästa termin....

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback