Tycker synd om mig själv!

Jag och Mattias pratade i helgen om hur lätt det är att bara se det man inte har. Glömma bort det man fått eller kämpat sig till. Och idag är en dag när det är svårt att se vad man har!! Att jag efter 1,5 års slit tagit min in på drömutbildningen! Bakgrund...

Sitter och förbereder mig inför morgondagens seminarium i ämnet "Processprinciper".
Flera uppgifter är svåra och jag förstår dem inte. Då känns genast allt ganska kasst....
Nu är det emot mina principer att skriva att allt är värdelöst och skit, så därför gör jag inte det. Jag vet att det blir bättre igen. Men jag kan skriva att INNAN var det verkligen synd om mig!
För dels var uppgiften verkligen svår
dels har jag en tvist med ett telebolag som är idiotiska
dels är det långt hem
dels har jag för mycket att tänka på, så jag kände att jag inte hann med
Vad fan var det mer som var så jävla jobbigt då? Det var ju verkligen skitsynd om mig innan?! Kan inte komma på er jobbiga saker faktiskt! Skall jag ändra rubriken då? Nä jag skiter i det! Fast nu kännns det mycket bättre!

Jag skall göra klart uppgiften, har ju faktiskt gjort hälften.
Jag skall faxa till bolaget på torsdag, i värtsta fall får jag betala det dom säger, en dyyyr läxa men inget värre.
Jag skall hem i helgen.
Jag har 3 som åker med ner och 2 hem, bra att dela på bensinen!
Jag har folk som skall jobba, har inte sagt nej till bokningar.
Jag har ordnat allt till regionsträffen.
Allt är under kontroll.... Det är bara att jobba på. Det är inte ens synd om mig!
Faktum är att när det var som mest synd om mig loggade jag in på Facebook och hittade min Laos kompis Petter. Vi chattade en stund och har massa spännande idéer på gång. Så det var faktiskt då det slutade vara synd om mig! Då var det bara roligt igen! Man få hitta saker som får upp en om man är låg, så enkelt är det!

För övrigt dådå.

Åkte hem i helgen som var. Överraskade Mattias! Var inte meningen att jag skulle hem förrän denna helgen! Så när han låste upp stod jag där i mörkret! Att hans ögon inte ploppade ur hans huvud!!! Vi hade enmysig och produktiv helg. Lade in heltäckningsmatta på OV, målade lister och foder, lackade sovrummsdörren. Mattias har kopplat in en del el, lite kvar och vi väntar fortfarande på jävla skit E-on. Men är inte beroende av dem som tur är.
Dörrarna är fortfarande sena. Om vi har tur kommer de nästa vecka. Sen skall de målas och vi kan därefter flytta in. Jippie! Jag skall hem runt den 25:e och förhoppningsvis är allt klart då!

Med vovvs är det bra! Nova var lugn i dag när jag kom hem. Ibland är hon orolig. Hon älskar att vara ute och gå där det är lite backigt. Då springer hon som sjutton, upp och ner!

Idag har jag ätit pannkakor. Det är gott! När jag kom hem i helgen hade jag gått ner ca 2 kg. Men det gick jag snabbt upp igen. Hemma är det bara skräpmat... Svårt med annnat när vi är i huset, har ju inget kök så det tar så lång tid att åka hem och äta. MEn det blir väl bra vart det lider. Köpte även satsumas, de är goda nu!

Nu skall jag ge mig an uppgiften igen.
Flaggan hissad igen!
Ting tjong kines!

Eller vad säger du?!
Postat av: Anneli

Sitter och gör en skoluppgift som kändes för jäkla trist och jobbig så jag tog en paus och läste bla din blogg.. Du har verkligen rätt, det är inte ett dugg synd om en, det är bara att ta tag i det och få det gjort!! Så tack! nu ska jag me fortsätta med uppgiften..

kram

2008-10-10 @ 10:50:05

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback