Hur gick tentan då?

Ja Anneli, det kan man fråga sig :O)

Jag vill inte säga något, men jag skulle bli förvånad om jag fick göra om den!
Det kändes som om jag hade bra koll på vilka lagar de var ute efter, sedan är ju frågan om man fått rätt på paragraferna och tolkningen av dem.
Andra halvan var essäfrågor och det har jag aldrig skrivit innan, så det är svårt att veta.
Det kändes bra, jag skrev ca en timme på varje fråga och jag hittade relevanta (tror jag!) lagrum att motivera mina resonemang med.

De har sagt att vi ska få resultatet innan jul.
Det tillsammans med vår uppsats som vi ska skriva över jul och ett annat moment grundar sedan terminsbetyget. I min uppsats ska jag jämföra våra grundläggade fri- och rättigheter, de är reglerade i andra kapitlet regeringsformen dvs grundlagsskyddade, med mänskliga rättigheterna i Europa Konventionen. En riktig cliffhanger, inte sant? ;-)

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback