Immaterialrätt

Hade de två första föreläsningarna idag.
Det är, precis som varje nytt område, mycket intressant!
Det handlar om mösterskydd, upphovsrätt, patent, varumärkesrätt mm.
Först hade vi introduktion i två timmar och sedan känneteckensrätt i två timmar.

Visste du att ett företag kan skydda en viss färg? Den bruna färgen som UPS har tex.
Och en melodi? Hemglassmelodin tex.
Visste du att ett företag kan få skydd pga att deras verksamhet blivit inarbetad, trots att de inte registrerat något skydd?
Och att särskilt anseda företag får ett utökat skydd? Att man inte får snylta på deras goda anseende hur som helst?

Nu är det dags för sweet dreams så jag orkar med upphovsrätten imorgon!


Eller vad säger du?!
Postat av: Karro

Nu blev jag avis!! Den kursen hade jag velat läsa också, mycket intressant det där!


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback