Rom

Mattias föreslog igår att vi skulle åka till Rom i sommar.
Det vore heeelt underbart!



Området runt Piazza di Spagna är mycket livligt. Hit kommer många för att shoppa. Här finns mängder med affärer och boutiqer för den som är ute efter kläder designade av de främsta italienska modeskaparna. Området har i alla tider varit populärt och på Piazza di Spagna 26 finns ett museum som är tillägnat Leigh Hunt, Percy Shelley och Lord Byron med flera.

Forum Romanum och Colosseum måste naturligtvis besökas om man är i Rom. Forum Romanum är enorma utgrävningar från det antika Rom och Colosseum är en stor amfiteater där många gladiatorer fick sätta livet till.

Info från http://www.romresa.se/


Eller vad säger du?!
Postat av: Anonym

Åhh så kul!

Det är en helt fantastisk stad, ni måste bara besöka det som sägs vara Italiens äldsta och bästa glassbar, Giolitti.. Ligger en liten bit ovanför Pantheon, de har bara SÅÅÅ himla god glass!! :P Och så måste ni prova alla goda paninisar med parma, mozzarella, tomat och rucolasallad mmm.. :)

Har fler tips att bjuda på om ni vill, kram!

2009-02-25 @ 17:52:49
Postat av: Anneli

det var jag som skrev innan =)

2009-02-25 @ 17:54:15
Postat av: Pernilla

MOHA HA HA....ok de flesta kanske tror jag är galen...men DU my lady.....

Vi får höras i helgen. Stor Puss till min Christin.

2009-03-06 @ 14:12:15

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback