Nervös väntan

På att alla buskar som jag beskurit tämligen brutalt i vår ska börja skjuta skott...
Ett litet livstecken har rosenkvitenbusken visat, små blad och blommor på rotskotten. Inga nya skott ännu dock. De andra (schersmin, forzytia, paradisbuske och oxel) vill nog ha lite mer värme....hoppas jag! Så att de inte har dött!!!

Igår blev det i alla fall en hortensia och jag valde den nya "Twist-n-shout" från Endles Summer.

(Hydrangea macrophylla) NYHET! Ännu en medlem i Endless Summer-familjen. Den blommar också på årsskotten vilket ger en lång, riklig och fantastisk blomning. Den har djuprosa blommor kantade av rosa eller himmelsblå högblad, beroende på markens pH. Hela plantan skiftar i burgunder-rött om hösten. Höjd ca 1,5 m. Lev. i kruka. SOL-HSK. Zon 1-4 (5). PRIS/ 1-PACK  (2010)

Spännande!
De var jättetrevliga på Horto Green i Asmundtorp. Jag fick deras katalog och har spanat in fläderbuskar att sätta bakom hönshuset men framför grannens gigantiska garage.



Detta är den enda brist med vår trädgård (och vårt hus överhuvudtaget, allt annat är perfekt)... Ett sjukt stort garage som ligger sjukt nära oss och när man byggde det tog man bort sjukt mycket växtlighet från vår tomt....

Meeen jag försöker att inte bli bitter, utan tänker på vad vi ska göra för att det inte ska vara så iögonfallande. Första steget är hönshuset och sedan blir det buskar av olika slag.
Vi brukar säga att det kunde varit värre, tänk ett lika stort bygge i plåt, som är fallfärdigt. Då är detta ganska snyggt i jämförelse! Tänk positivt :)

Eller vad säger du?!
Postat av: Jenny

ÅÅÅhhh.. blev det den. Det är otroligt vacker!!



Du får bygga en jätte spalje (vet inte hur det stavas) och låta något klättra så högt det bara går.. Kanske med ett spaljetak så blir det en mysig plats..

2010-04-21 @ 07:35:14

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback