GI/ LCHF

Nu är jag helt förvirrad!
Jag har ju kört GI rivstart, alltså nästan inga kolhydrater. Innebär det att jag har kört LCHF??? Det blev så jobbigt för min hjärna nu :) Kör min egen variant och struntar i namnen.

Nu är jag endast 7hg från min målvikt! Har köpt nya jeans som var två storlekar mindre än föregångaren och nya underkläder där bh:n var en storlek mindre runt om och en eller två i kupan. Det tyckte jag var skönt, trivs bättre med lite mindre byst! Även tröjor och klänningar har fått inhandlas i en eller två storlekar mindre. Helt otroligt!

Ikväll har jag gjort godis!
Smälte 70%ig choklad
Blandade i mandel, jordnötter och rostade solrosfrön
Bredde ut på smörpapper
Strödde över flingsalt och krossade linfrön
Voliá, nyttigt godis!


Finns i denna
kokbok som jag nu beställt:
Bakglädje med LCHF : baka utan socker och mjöl


Tydligen ska vissa recept innehålla bake-pro och sukrin istället för socker.
Det ska finnas att köpa på dessa ställen:
http://www.gymgrossisten.com/
http://www.mindresocker.se/
http://www.lchfbutiken.se/
Vet inte vad sukrin och bake-pro är, eller om det är dåligt på något annat sätt. Någon som känner till för- och nackdelar? Kan man använda något annat? Jag bakar inte så ofta, men det kan var kul om man ska ha gäster.

Som Sophia påpekade kan man få GI brödet till alla burgare på Max. Och ett alternativ till till snabbmat är kebabsallad. Kom ihåg att säga att du inte vill ha bröd. Får du bröd kommer du garanterat att äta det! Idag på min utflykt åt jag räksallad. Funkar finfint!

Eller vad säger du?!
Postat av: Linda

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback