Snabbmat med bra GI

Ibland sitter man illa till och måste få mat snabbt och ibland vill man gå ut och äta/fika med vänner.
Mina favoriter med bra GI är:

Fika på Espresso house. Vanligt kaffe med mjölk eller thé och en "nutbar". En blandning av olika frön och bär som är till hälften doppad i mörk chocklad. MUMS!

Hamburgertallrik på Speakers. Ber om att få den utan bröd och med sallad istället. Borde funkar på de flesta pubställen.

Sotad fläskfilé på Inferno. Ber att få sallad istället för potatissallad.

GI burgare på MAX. Finns med kött och kyckling, den jag provat är kött och den är så god! Tillbehör: minimorötter och vanligt vatten. Jag brukar dock ta bort det ena brödet och äta den som en smörgås. Onödigt att chocka magen :)

GI-burgare46 kr.

Har du bra några bra tips på lager? De mottages tacksamt!!

Eller vad säger du?!
Postat av: Sophia

Man behöver inte bara nöja sig med GI burgaren, utan man kan välja GI-brödet till alla burgarna, för omväxling :)


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback