Cinderella

Åkte till Flora Linnea igår för att köpa min ros. Den jag hade bestämt mig för fanns inte hemma så jag beslöt mig för Cinderella istället. Maidens Blush var en gammal ros, detta är en ny som ser ut som en gammal. Fiffigt för då är de ofta härdigare! För övrigt är det samma färg, rosa, och ungefär samma storlek ca 1,5m hög. Det ska bli mycket spännande att se om jag kan sköta det lilla livet!



En ”äkta” romantisk sagoros. Fyllda, djupt skålformade, stora, ljusrosa blommor med riklig doft av äpple. Bladverket är mörkgrönt, friskt och glänsande. Bildar fina täta buskar och kan under goda betingelser även användas som kort klätterros. God motståndskraft mot svampsjukdomar. Cinderella är engelska för "Askungen".

http://www.floralinnea.se/cinderella.html


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback