"Du är vad du äter"

Ett program som nästan alla sett. Det gäller för en period om 8 veckor och innefattar träning och kostvanor. Idag är det 8 veckor sedan jag började med GI och ytterligare några veckor sedan jag började träna. Idag stannade vågen på -9kg! I helgen stannade den på 9,5kg men minskningen går mer långsamt nu plus att jag går upp lite då och då. Jag tar det som ett tecken på att jag börjar närma mig min matchvikt!

GI har fungerat väldigt bra för mig och jag är så klart väldigt nöjd. Jag har dock aldrig provat något annat, inte ens klassisk svält-banting ;)

Idag har min meny sett ut så här:

Frukost, naturell yoghurt 3 % med frusna hallon och egen müsli innehållande linfrön, psylliumfröskal, pumpafrön, puffade qinoa

Lunch, åt ute med Sofie. Valde sallad med bireost, kronärtskocka och paprika. Drack vatten till. Idag åt jag lite vitlöksbröd till, det har jag inte gjort under mina 8v.

Fika, kaffe med mjölk

Mellanmål, rå morot

Kvällsmat, gryta med stark korv, grädde och creme fraiche. Sallad. Pyttelite fullkorns spagetti, har jag inte heller ätit under 8 veckors tiden.

Under kvällen kommer jag kanske ta en bit brieost med sockerfri marmelad eller lite mörk chocklad.

Jag äter inte godis, snacks och väldigt lite frukt. Dricker inte läsk eller saft. Jag har aldrig druckit speciellt mycket alkohol och under denna tiden har jag druckit ca 1 glas vin och 2 glas cider. Jag undviker bröd men kommer börja äta fullkorns- och surdegsbröd. Jag har även undvikit mjölk vilket min (ballong)mage mått bra av. Tar max 1dl/dag till kaffet. Jag har inte ätit pasta eller potatis kommer endast börja med lite fullkornspasta. Jag har vid något tillfälle ätit lite fullkornsris.

Jag tycker att det är väldigt gott och det enda jag saknar är CHIPS och POPKORN. Det handlar om att programera om hjärnan, man är så van vid att äta pasta och bröd. Det finns alltid tillgängligt och det är vi uppfödda på. I kafét på Juridicum säljs tex bara godis, kakor, sockrade yoghurtar och vitt bröd och frukt. Inget bra GI där inte. Viktigt att ta med en morot i väskan!



Artikel som beskriver mycket av det jag tycker: http://www.bt.se/sport/motion/njut-av-nyttig-mat(1163122).gm

Eller vad säger du?!
Postat av: Sophia

Mycket Bra jobbat!

Jag röstar nog mer på att det är bristen av raffinerade kolhydraterna och sädesslag som håller din ballongmage borta :)


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback