Om beslutsamhet, eller att skapa en plan

Ni är många som ger fina kommentarer om GI, träning och trädgård. TACK!
Jag ville dela med mig av mina bästa tips, som faktiskt funkar i alla sammanhang när man vill uppnå något.

1. Bestäm dig! Hur ska du nå fram om du inte vet vad du vill?

2. Visualisera. Se det du vill uppnå!

3. Gör en karta! Planera hur du ska nå målet. Ta med tidsaspekter och delmål så att du inte blir frustrerad.

4. Gör det! Var "committed", var passionerad, andas ditt mål!

5. Glädjs! Se dina resultat, var nöjd och belöna dig själv.


Punkt fem är extremt viktig. Stanna upp, inse att du är en bit på väg, var snäll mot dig själv! Ärligt talat vet vi inte om vi kommer att uppnå våra mål, och då är det ganska trist om vi aldrig fick glädjas...

Sedan finns det folk som säger att det ska finnas tid utan projekt, att det är nyttigt, någon slags reflektion. DET har jag ännu inte upptäckt! Tycker att tid utan projekt är plågsamt :)

skattkarta


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback