Bakgrund!

Stackars Pia, du är inte den enda som sitter som en fågelholk!!
Detta har varit min hemlighet i 1,5 år. Det var då jag bestämde mig för att göra en kovändning.
Jag gillar att jobba som terapeut och jag är väldigt glad för lilla salongen. Men genom att vara företagsledare växte detta intresset fram. Jag insåg att jag har kapacitet för mer och att det är på det planet min själ och mitt hjärta finns. Jag säger som min kloka vän E, jag kan inte se mig sitta på den stolen i 40 år till!!!!

Så jag började med att läsa upp Historia A, förra hösten. Eller egentligen med högskoleprovet förra våren, det har jag totalt gjort 3 gånger och det är med det resultatet jag kommer in. Naturligtvis hade jag helst velat in i Lund, men då man ändrade antagningsregler i våras försvann mina chanser, det är astronomiska betyg där :-(
Men efter 3 terminer i Örebro skall jag se om det finns en ledig plats i Lund och söka den. Hoppas hoppas hoppas!
Det känns kanske inte helt timat att flytta nu, när vi precis fått huset. Men jag vågar inte chansa på att komma in igen. Bara att kasta sig ut. Hur var det nu, "jag skall finna vägen eller skapa den"....

Idag har jag varit hos min vän på
Setterwalls advokatbyrå. Det var mycket spännande att se hur en affärsjuridisk verksamhet fungerar. Jag fick en påse med fina gåvor i och det viktigaste av allt, LAGBOKEN!!!
Därefter gick jag bort till en annan vän som är domare vid Hovrätten i Malmö. Fick där en snabb förevisning och inblick i hennes jobb!
Jag är så motiverad att börja läsa och det är nu mindre än 2 veckor kvar!
Hörs snart!


Eller vad säger du?!
Postat av: Helen

Du är så duktig min vän :)

Det kommer gå utmärkt för dig i livet! :)

OCh huset väntar på dig,klart det känns mindre skoj att lämna det,men studerandet är viktigast,tänk när du är klar,då kan du rädda mig från allt ;)

KRAM vännen och lycka till!!

2008-08-20 @ 09:23:55
Postat av: Karro

Du är min IDOL Christin!! :) Att veta vad man vill impar, att sen göra det också är stjärnstatus!

Kramar från avis velpotta

Postat av: Pia

Så skoj!

jag håller alla mina tummar för dej.

Kram min vän

2008-10-15 @ 22:19:29
URL: http://www.pistak.se

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback