Tippen

Ibland blir man förvånad över folks serviceanda och hjälpsamhet....

Idag var jag på tippen. Hade lastat släpet med trädgårdsavfall, metallburkar och glasflaskor samt papper. När jag slängt allt utom trädgårdsavfallet så ville jag backa till den stationen. Det var massa bilar och även svårt att se hur långt bakåt jag skulle. Så jag frågade en ung kille:
"Du skulle inte kunna tänka dig att hjälpa mig att backa till så jag bara kan sopa av trädgårdsavfallet direkt ner i den stationen?"
Killen, ser osäker ut, säger:
"Ehhh nu ställde ju sig den bilen lite dumt där...."
Sedan går han till några han verkar känna och äter en banan.
Jaaaahapp.
Sätter mig i bilen, kör fram för att räta upp alltihopa. Börjar backa. Känner mig osäker, vet inte hur långt bak jag ska och kan inte koncentrera mig på att komma rakt. Vid sidan står två andra tippenanställda, i 50 års åldern. Jag frågar:
"Har du lust att hjälpa mig att backa?"
Något motvilligt säger han:
" Räta upp och backa rakt bakåt så går det bra."
Ehhh, javisst....Rakt bakåt var det... Trodde jag något annat?
Ser att släpet kommer lite åt sidan, frågar
" Nu kommer det snett, då skall jag ta ratten åt samma håll va?"
"Bara små rattrörelser så går det bra".
Ehhh, jo, men som du ser går det inte så bra om du inte dirigerar mig Jag kände att jag inte redde ut detta, frågar honom:
"Du har inte lust att backa åt mig?"
"Nä jag backar inte".
Han ville bara stå där och titta på tjejen som inte kunde backa med släp, så kunde han inte ens själv!
Sedan körde jag ner bakom stationen och där kunde jag backa till, var inte så mycket folk som störde mig. Kör inte direkt släp så ofta.
Men jag måste säga att jag är rörd över deras hjälpsamhet och serviceanda!!! Det hade väl inte tagit lång stund att hoppa in och hjälpa mig! Men som sagt, ingen av dem kunde väl. Då hade de väl inte varit tvugna att jobba på TIPPEN!!! Då kunde de väl fått ett riktigt jobb!!!!!
Mohahahahaha!!!

ps, 11 dagar kvar som ej-student.
ps, vad äter studenter? Bara nudlar eller? Något annat lär man inte ha råd med.

Eller vad säger du?!
Postat av: Marit

Du är inte ensam om att ha svårt med att backa med släp, varför ingår inte det i körutbildningen? Det verkar dessutom som att vi kvinnor är i minoritet vad det gäller den färdigheten. Vi får väl ta en tjejkväll med "backning av släp" som tema, tror du Anette hakar på? :-)

2008-08-21 @ 13:54:00

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback