Ny delkurs!

På måndag börjar en ny delkurs, den sista för terminen. Terminen sträcker sig till 16 januari.

Kursen heter Rättskällelära med rättsteori och rättshistoria, 9hp.
Den innehåller ganska mycket föreläsningar, ett par olika grupparbeten och avslutas med tenta.
Exempel på föreläsningar är:

Juridik och politik
Lagtolkning i teori och praxis
Olika perspektiv på rätten
Legitimitet
Rättvisa
Likhet
Den europeiska rättsidéns historia


Låter spännande! Jag läste ju historia förra hösten, och har redan sett hur mycket det går igen. Då kommer det säkert bli ännu klarare med specifik rättshistoria. Man säger att man inte kan förstå nuet om man inte förstått historian och det tycker jag låter klokt.

Besked om urval 1 till Lund kommer mellan 9-12 dec. Besked om urval 2 kommer i januari. Jag hoppas så klart att få komma in, men är rädd att det är osannolikt.... Vi får se.... Om inte så kommer jag ansöka om studieortsbyte efter termin 3. Och det har ju snart redan gått en termin så det går väl ganska fort.
Mattias har förresten efter första urvalet kommit upp på en lovande reservplats på den Norrländska utbildningen.... Vi håller tummarna!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback