Underbar helg!

Har precis vinkat av M, han har 4-5 h i bilen framför sig. Kul!

Vi har haft en underbar helg här i Örebro! Känns nästan som om vi haft semester, för här finns väldigt lite måsten. Bara skolböckerna och dem skall jag ägna mig åt idag.

Mattias kom hit i torsdags, strax efter att jag slutat för dagen.
Han hade med sig en TV, min gamla cykel och en present till mig! Det var en digital fotoram! Denv ar laddad med bilder på honom, oss, djuren och huset! Så att jag inte skall glömma bort dem! Som om det skulle kunna hända lixom ;-)
Vi gick och köpte pizza, det ligger en pizzeria inte alls långt från mig. Farligt farligt men gott gott. Vi satt sedan och myste och pratade tills vi somnade.

fredagen hade jag lite föreläsningar att gå på. Lämnade M i Grankotten och susade ner för backen på min nylagade cykel (Tack älskling för att du bytte slangarna!). Det gick så fort att ögonen rann! Fast det kom även snö, så det var nog det också. Det har snöat som sjutton, idag söndag börjar det dock smälta bort.
På lunchen hade M fixat pyttipanna och ägg. Det var gott! Sen satt jag och pluggade en stund och M läste. Vi tog en prommenad i snön, gick i ca 1 h i 2 dm snö! Det var ganska jobbigt. Men fint! Gick ner till universitet och visade omgivningarna. På kvällen var det dags att åka till Nya ParkTeatern och se "På julkryss med Hjalmar".
Det var en underbart rolig revy och vi skrattade jättemycket! Supermysigt och stort tack till Kusin Daniel som gav oss biljetter. Han var förresten den absolut bästa dansaren! Mycket mer glöd än de andra killarna.
Efter revyn tog vi med oss en sliten kusin till stan där vi åt hummersoppa och pratade om huset, showbis och resor. Det var jättekul och vi skulle gärna suttit längre, men Daniel hade en hård jobbhelg framför sig så vid 1-tiden rundade vi av.

Igår, lördag, sov vi länge. Till 11! Det var så skönt!
Stack ner i stan och handlade lite julklappar till hans systerbarn. Jag tittade lite smått efter klänning till det bröllop vi skall på i februari, men vet inte alls vad jag vill ha.
Det var jättefint nere i Örebro! Julljus och snö. I och med att det inte blåser så mycket här ligger snön kvar på träden och varje vy ser ut som ett julkort. Var även och tittade på Slottet. Där hade man pyntat med marchaller och det var väldigt imponerande!
När vi var klara med stan åkte vi till Gustavsviks äventyrsbad!!!
Började med en stund i bubbelpoolen och kollade sedan i ruchkanorna. Två stycken var helt livsfarliga, det var sådana traditionella, som ser ut som rör. Sedan hade de en som kallades för "vildvatten". Den var bredare och inte övertäckt. Det var jättestarka strömmar som drog en ner för kanan. Det var kul och läskigt samtidigt! Vi åkte in ganska rejält i kanterna och var mörbultade när vi drog oss tillbaka till relaxen. Här blev det en stilla stund med en tidning innan vi åkte hem.

Hemma gjorde vi festmat, rosmarinpotatis i ugnen, stekt biff med svampsås (färska champinoner + karljohans creme fraiche) och lite grönt. Det var så himla gott och sen satt vi som två pösmunkar vid tv:n.

Och idag söndag var det dags för Prinsen att åka hem till lill-prinsen. Stubbo, som blivit passad av grannen.
Helgen har varit UNDERBAR och det känns som om man varit på semester!
Nu är det bara en vecka kvar i skolan sen är det juluppehåll till 7 januari. Under den tiden är jag hemma såklart!

Dags att plugga!
Ting!

Eller vad säger du?!
Postat av: kjärstin

Tänk att det blev så där underbart...



Allt låter riktigt mysigt....

Här har vi haft en liten tjuvstart på julen idag...

Patrik-Viktoria-David-Anneli-Fredrik-Wiktor-pappa C och jag har avnjutit en god 3-rätters-meny, komponerad och tillagad av Wiktor. Gott-gott !

Eftersom inte alla kommer hem till jul valde vi att samla dessa idag istället.

Granen klädd, huset julpyntat, julblommor doftande, julklappar inslagna... ja det är jul i vårt hus, alla redan....

Men det stora julbadet i tunnan avnjuter vi väl dagen före dopparedagen, eller hur ?

Håll tummarna för Julia o Jeremie imorgonkväll!

Startar i samma lopp, ca kl. 18.40. Roger kör Ju. och bakom Je. sitter Jonny Takter!!!!

Håll även tummarna för Sanna, att hon skall bli bra i magen igen, haft ränne sen i fredags, även kräkningar... ringer vetr.imorgon.



Plugga intensivt kommande dagar, kör försiktigt hem och så ses vi till jul! Roligt!!!



Klänningen ser fin ut, säkert din färg !



/ Mammi

2008-12-14 @ 22:28:57

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback