Allt och inget!

Hej på Er!

Nu sitter jag uppe i Örebro och skriver. Ett himla flängande :-)
Första gången jag åkte hit var jag väldigt förväntansfull! Andra gången kändes det så ledsamt, skulle vara borta i 2v. Och igår när jag körde hit kändes det helt ok! Har varit hemma i 11 dagar och verkligen hunnit med vänner och familj, hus, företag och allt annat. Så det kändes bra!!

Idag var det dock som nytt igen, det var så länge sedan jag var på föreläsning!
Vi började en ny delkurs, den heter Processrätt och är på 9hp. Det handlar om hur en domstol fungerar, regler, strukturer, förfarande etc. Det ingår i kursen att vi skall ha ett rättegångsspel. Då kommer alla vara tilldelad en roll, som man får läsa på, sedan kommer vi att spela upp det. Det skall bli så autentiskt som möjligt. Förutom det innehåller kursen föreläsningar och seminarier. Den avslutas med en tenta.

När jag fyllde år fick jag "En plats i solen" av  Liza Marklund (Tack Anna-panna!). Den är sååååå spännande! Vill läsa hela tiden! Och snart är den slut... Någon som vill låna den? Jag tänkte även rensa min bokhylla hemma, har flera ganska nya böcker så om någon är intresserad, hör av er!

När jag var hemma hann vi med jättemycket i huset.
Detta kvarstår:
OV saknar nu bara matta och golvlist. Vi har inte beslutat oss för vilken matta vi skall ha. Vi skall bygga en liten vägg till garderoben och inreda densamma.
Vardagsrum saknar dubbel ytterdörren.
Kök saknar bänkskiva (en är klar), vask, tapet (är beställd), glasskiva. Sedan skall spootlight under skåp monteras, vitvarorna skall in och vi behöver en lampa till matplatsen.
Toa saknar bara foder runt dörrkarmen.
Hallen saknar ytterdörr och inredning i garderoben.
Om bara 1 vecka kan vi slå på värmen i golvet. Då har det brännt tillräckligt länge!
Möbler till OV har vi, soffa och soffbord får hänga med ett tag till, tv-bänk vill vi ha ny så även köksbord. Men vilken stil??? Kan inte bestämma mig!!! Det slutar nog med hopplock så får man renodla efterhand.

Ikväll skall jag äta (är skithungrig nu!), plugga/sortera dagens info - planera upplägg, fixa mina naglar. Det är verkligen bra med permanent lackning. Nu måste det dock göras om.
Så om jag skall börja från början är det dags att äta. Då måste jag handla först. Hmm, vad skall det bli för gott? Kan berätta att det inte varit någon hälsosam diet hemma... Det är som förgjort, när man har massa på schemat är det svårt att prioritera att planera/handla/laga och äta. Det får vara ett långsiktigt mål!

Nä, nu blir det hemköp innan ja ggår i koma!
Ha det!
Kram!
ps, så synd att Daniel fått lägenhet! Jag hade inte haft något emot att ha honom steppande hos mig :-) Lät riktigt kul!!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback