Grankottevägen!

Hej kära vänner!

Kan berätta att jag fått en lägenhet i Örebro! Inflyttning 1/11, hoppas tidigare. Det är en 1:a i markplan. Egen ingång. Skönt att slippa bo på en soffa hos någon annan!
Jobbigt dock att asa dit husgeråd och annat....



Eller vad säger du?!
Postat av: Ann-Marie Larsson

Hej!

Samtidigt som jag skriver några rader är du förmodligen på väg till Örebro i trafiken, som kan vara hetsig. Du kör väl försiktigt. Hörde genom Kjärstin att du kunde erbjuda Daniel boende, tillfälligt förstås. Tack för din generositet. Du har förstås inte tänkt så långt som att Daniel tar plats. Inte bara på höjden utan i orden och i rörelserna också. Han tar nämligen inte ett normalt steg. Du skall veta att han dansar sig genom livet. Ett och annat litet steppsteg, en piruett, lite swing här och där och klackarna inte bara i golvet utan även i taket då och då. I synnerhet nu när han för närvarande hänger lite med David Dalmo i Bounds-för Daniel en förebild inom dansvärlden. Dom två tränar stepp tillsammans i Stockholm.

Grattis till din lägenhet! Ja,ja, du och Daniel kunde ju ligga skaftfötters kanske. Eftersom Daniel redan har ordnat boende har jag inte nämnt detta erbjudande för honom. Han skall bo inneboende i en lägenhet, jag vet inte var i Örebro. Lägenheten ägs av en tekniker på teatern och han är bortrest en tid så Daniel kan kanske husera i hela lägenheten. Jag pratar sällan med min son så jag vet inte så mycket.

I helgen har i alla fall Christian och Kith varit i Stockholm och träffat resten så att säga. Kul att umgås alla fyra bröder emellan. Sakarias spelar trummor i ett eget band på sin dansklubb Chicago och det var social dans där i lördags. De hade haft jättetrevligt. Sofias familj hade också varit där. Sofia har för övrigt fått anställning på ett av Sveriges finaste hotell på Lidingö. Hon skall arbeta där i receptionen. Hon var lycklig för det.

Vi var barnvakt hela helgen så det var inte en lugn stund. Farmor var tött på söndagkvällen.

Sakarias utövar nu också tatuerarkonsten. Han tatuerade 1973 på Christians fot. På Aleksanders fot tatuerade han inte 1973 utan 1984. Detta skedde i Stockholm om lunchtid på Hornsgatan i söndags. Dom frågade inte sin mamma först. Daniel fegade ur. Kanske en annan gång.

Slut för idag. Kämpa på med studier och hus och hela livet. Kramar från Moster.

PS. Du tycker väl det är roligt att få veta lite om kusinerna hoppas jag. Jag glömde att nämna att Daniel äter också. Han tränar mycket och äter mycket och lagar mycket mat. Men du hade ju ett litet pentry så den saken hade säkert löst sig också. Du resonerar säkert som så att finns det hjärtrum så finns det stjärtrum och Daniel är ju oerhört social som du vet. DS

2008-09-29 @ 19:19:23

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback