Home sweet home

Som några av er vet befinner jag mig i Skåne sen i torsdags kväll. Åker till Örebro sent på måndag. Har blivit en lång period hemma och det är jag tacksam för!

Jag är väldigt glad att jag kommit in på universitet. Jag trodde inte att jag skulle få någon plats pga de ändrade antagningsreglerna. När jag ändå fick det så vill jag natrurligtvis ta min chans. Även om den chansen fanns 50mil bort. Jag ångrar mig INTE. Men jag vill naturligtvis byta till Lund. Det är jobbigt att vara så långt från familj, hus, jobb, vänner, kort sagt - sitt liv. Jag är inte intresserad av att skapa ett nytt liv i Örebro. Det är bara något tillfälligt för mig. Det är en sak för alla dem som nyligen tagit studenten, för dem är det säkert bara roligt med en ny stad och kanske första egna boendet. För mig känns det bara asjobbigt att ha dubbelt boende. För att inte tala om dyrt.

När jag beslöt mig för att ta platsen tänkte jag att det vore bra att studera på annan ort för att kunna fokusera 100 %. Det tänker jag fortfarande, men det kostar på. Jag kanske kommer in i det?

Idag har jag klippt och färgat håret. Det blev bra :-)
Sen var jag i huset och målade på ovanvåningen. Mamma och pappa kom ner med våra dörrar, de hade hjälpt oss att göra klart dem. Dörrarna var så fina! Sen hjälptes vi åt att måla klart på ovanvåningen. Imorgon skall jag spackla om det finns små mistor, sen skall det målas igen. Jag får snart ta en rundtur med kameran och lägga upp nya bilder! Mycket har hänt!!!

Tack alla för hälsningarna till min födelsedag!

God natt!
Kram Christin

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback