Lite av varje!

Hej på Er!

Nu måste någon snart skriva en komentar, jag vet ju att ni tassar in hit och läser!
Skall jag sitta här uppe i Örebro och vara helt utan komentarer?
Skärpning nu!! :-)

Idag har vi haft föreläsning i Retorik. Det var intressant men innehöll också en del svåra berepp, så totalt sett kändes det lite rörigt. Får läsa igenom anteckningarna sen så kanske det klarnar.

Är hemma nu, skall äta lite. Har ju min hälsosamma och billiga idé vad gäller mat. Idag blir det fullkornspasta, keso (mini) och kräftstjärtar. Spisen är det långsammaste i världshistorian....
Jag har även börjat titta efter ett eget boende. Det funkar bra här och jag får stanna så länge jag behöver, men på sikt vill vi båda att jag skall ha ett eget boende. Jag vill gärna ha en lägenhet på en väg som heter Grankottevägen. Det är endast två våningar och man har egen ingång. Men de verkar vara eftertraktade så jag får se om jag får något napp.

I helgen skall jag stanna kvar här. Det är styrelsemöte i SHR på söndagen, så då skall jag till Stockholm. Nova kommer nog att vara hos min kursare A som vi besökte igår. De har ett underbart hus här utanför stan som de totalrenoverat under 6år. Köpt för rena vrakpriset och fått så fint! Så eventuellt så skall Nova vara där på söndag, hos A och hennes tvillingar Willhelm och Ludwig. A:s kille är hantverkare :-)

Jag tänkte beställa en skrivare. Är så van att skriva ut så fort man behöver något och här uppe har jag inte det. Gick till biblioteket idag för att skriva ut, men det var så mycket folk att jag inte orkade. Så jag kollade på Netonnet. Man kan köpa en enkel bordsskrivare för 299,-! Är det klokt eller? Hur kan det vara så billigt?
Innan jag gick hem gick jag till CB, Campus Bokhandeln. Där köpte jag 9 begagnade böcker (kurslitteratur) för 1305,- Nypris var ca 2100,-. Fint!

Väntar på vattnet nu, himla spis till att vara sen, sen blir det promenad med Nova. I eftermiddag tänkte jag göra Örebro. Behöver nya strumpor och lite smått och gott!

Ting tjong!

Eller vad säger du?!
Postat av: Helen

Hej vännen!

Dålig på att lämna svar här :)

Tiden räcker inte till riktigt,men nu är jag ensam hemma här då får jag passa på :)

Måste säga att ert hus kommer bli jättefint,och vad snabba ni är på att jobba med det,super!



Helgen här bli lugn,mamma och pappa kommer en snabbis idag sen imorgon kommer syrran med sina barn en sväng,sen ett par på middag på kvällen :)



KRAMAR!!

2008-09-12 @ 10:28:00
Postat av: Mariga Marit

Jasså, du har det lite tråkigt på den sociala fronten, det kan vara vilsamt det med. Jag förmodar att du är i Sthlm just nu, hoppas vår moton faller i god jord. Du får gärna höra av dig ikväll (är ensam hemma som du vet) och berätta. Ja, att vara gräsänka är väl sådär. Jag räknar dagarna, men han är faktiskt väldigt duktig och får mycket gjort där uppe i Dalarna. Sitter här i mina joggingkläder, redo för en runda. Har kommit igång på allvar nu, det känns bra. På skolan blir det lite lugnare nu, 2:orna påbörjar sin LIA 3 i morgon, så nu har vi bara nybörjarna att koncentrera oss på. det är verkligen en toppenklass, vi gjorde ett bra jobb i juni (på intesterna). Har du kommit på hur vi skall lösa spateorin? Har du lärt känna några nya trevliga människor då? Kram Marit

2008-09-14 @ 09:09:04

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback