O Store Data Guden,

va fan har jag gjort för ont???

Jag är skittrött på detta nu. Återkommande problem:
*Internet som hackar. Anslutet, ej anslutet, anslutet, ej anslutet.
*Universitetets webmejl. Den är skit. Långsam, hänger sig ofta och gärna när man skrivit ett längre mejl som då inte sparas.
*Jag har Windows 2007, vilket är nyare än vad jag haft tidigare och typ alla andra har fortfarande. Vilket innebär att folk inte kan öppna mina filer.
*Jag lyckas inte installera mitt epostkonto på datorns outlook, vilket skulle befria mig från problem 2.

Jag hatar det! Jag vill bara ha min vanliga dator med mina vanliga program som fungerar och internet som funkar och är snabbt. Jag har verkligen försökt att inte bli arg över detta, men nu är vi inne i 3:e veckan och det har lixom inte fallit på plats. ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRG.

*paus*

Ok, nu har har jag fått Outlooken till att hämta min e-post. Men jag saknar rätt server för utgående epost. Mejlade Öbo, hoppas jag får svar från dem imorgon så min frustration kan gå över!

Igår var jag i Stockholm. Det gick bra att köra. Nästan hela tiden! Pratade med Marit i telefon och tappade helt koncentrationen på vägen och GPS:n. Ett tu tre sa den att jag skulle köra åt ett håll som lät helt fel och ta fick stanna mitt emellan och lokalisera mig. Men sen gick det bra! Mötet gick också ganska bra. Skall inte uttala mig om något annat här iaf :-) Tystnadsplikt!
På lunchen var vi på Chao Chao och åt. Det är vi alltid. Har väldigt god mat! Jag åt Cesar sallad med kyckling och vitläksbröd. Yammie! Minns att vi åt det på Koh Mak på semestern också. Det är så himla gott med senaps dressingen.

Appropå mat, i lördags skulle jag unna mig pizza. Är ju ganska svag för det men under min tid i Örebro har jag inte ätit snabbmat, inte godis, inte druckit läsk, inte ätit chips. Jag skall ju bli ekonomisk och hälsosam :-) Så skulle jag då unna mig en Calzone. Men fy, den var inte alls god.... Fick lite avsmak på det.
Men suget efter C H I P S avtar inte. Jag vill äta C H I P S varje dag! Älska chips, älska chips äälska chi-ips! Men nej! Idag har jag ätit morötter som jag dippat, det har varit mitt snacks. Lite nyttigt va? Undra hur länge man har sånt här sug? Är snart inne på 16:e dygnet. Åt iofs både snabbmat och chips när jag var i Landskrona förra helgen, men här har jag då inte gjort det. Måste jag inte vara avgiftad snart? och så där pigg och vacker som alla säger att man blir??? Va? När skall det komma?

Det börjar bli riktigt kallt här. Brrr. Förra helgen när jag åkte hit så packade jag kjol och highwater byxor. Det lär jag inte behöva mer iår kan jag tala om. Däremot en ny vinterjacka. Och mina vantar och mössa. Det var så kallt att jag fick ont i huvudet när jag var ute med Nova innan.

Förre veckan var jag i en väldigt trevlig inredningsaffär här i Örebro. Behöver jag påpeka att jag grämde mig över att jag skall läsa i minst 4,5 år till????? När fasen skall jag köpa alla dyra underbara saker????? De sålde bland annat nedan serie från Bruka Design. Det kanske är svårt att se, men det är vita möbler med toppskiva av cement! Precis som vårt kök skall ha! Vita skåpsluckor och cementskiva. Dessa möbler var sjuktsnygga, hoppas vårt kök blir det med! För att se alla möbler, kolla här:
http://www.brukadesign.se/se/inspiration.html

 




Eller vad säger du?!
Postat av: David

Hallå syrran!!

Brukar läsa lite här om vad du har för dig, det är kul och veta hur det går för dig!!

Här hemma är väl allt som vanligt, har blivit förkyld så jag preparerar mig med halstableter...ska åka till Jämtland på torsdag för jakt och semester en vecka så jag måste vara frisk tills dess!!

Ha de bra!!

2008-09-16 @ 10:01:52

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback