Studentmat

Måndag idag. Kom hit sent igår, vid 23. Det regnade som sjutton från Jönköping och upp. Obehagligt när det är spårigt på vägen och samtidigt vattenansamlingar.
Idag är det lite regn ena stunden och uppehåll andra, dock mulet och grått.

På morgonen, 10-12, har vi haft en föreläsning i Arbetsrätt och Arbetsmiljörätt.
Första terminen innehåller lite av varje, man får en uppfattning av alla olika rätter. Förra veckan central förmögenhetsrätt, ersättningsrätt samt rättens grunder. Denna vecka arbetsrätt, förvaltningsrätt, processrätt, associationsrätt och straffrätt. Vi kommer även ha en föreläsning i retorik och en i informationskompetens.

Informationskompetensen är gruppvis (ca 20st) och skall hållas på biblioteket. Tror att det handlar om var man hittar information, hur man söker i olika arkiv och liknande.  Den skall jag på i eftermiddag 15-17.

Efter det är det möte i ELSA, The European Law Students Association. De skall informera om sin verksamhet. Jag är mest intresserad av den kurs i "Legal English" som skall hållas i höst.

Nu har det gått 1,5h av min lucka på 3h. Har handlat, lagat mat, ätit och kollat mejl. Nu tänkte jag gå en 50min runda med Nova, så sover hon gott när jag går sedan.

Dagens mat blev:
Fullkornspasta med tonfisksås.
*Koka pasta :-)
*Tag ½ gul lök, skiva den.
*Tag 1/4 gurka, dela i mindre bitar
*Lägg lök och gurka i en gryta med lite milda. Fräs försiktigt.
*Tag 1 burk tonfisk i vatten och ½ burk lätt cream fraiche, häll i grytan. Salta och peppra. Låt puttra!
Klart för servering! Smarrigt och billigt. Tack Karro Kesar som visade mig en gång i tiden :-)

Annan mat jag handlade:
Nudlar (är det mat?!)
Keso + kräftstjärtar + avokado. Tänkt till fullkornspasta.
Jordgubbsfil.
Storpack knäckebröd.
Russin (istället för snacks)

Vad skall ni äta idag?

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback