Bodström



Idag har jag varit på en kortare föreläsning av Thomas Bodström. Han pratade lite om FRA-lagen, buggning, telefonavlyssning och lagring av telemedia. Han kom även på frågor om gränsdragning kring den personliga integriteten, när ska man få DNA-testa någon som är misstänkt för brott. Mord? MIsshandel? Snatteri?
Intressant!

Jag har alltid gillat honom. Tycker att han är trovärdig och har bra argument. Dessutom är han jurist i botten. Hur många av våra politiker är så välutbildade? Inte så många av vad jag kunde läsa i en artikel för ett tag sedan. Vissa har inte mer än gymnasiestudier bakom sig. Men det är kanske bra. Ger ett tvärsnitt av befolkningen som dom säger.

Eller vad säger du?!
Postat av: Helene

Konstigt det där med FRA-lagen....min man säger att han varit avlyssnad länge fast med F R U - lagen???

Jaja...karlar du vet!

2009-04-22 @ 13:50:54
Postat av: Helene

...underligt det där med F R A -lagen....min man säger att han varit avlyssnad länge fast med

F R U -lagen???

Jaja...karlar du vet!?

2009-04-22 @ 13:53:53

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback