Död

En person som jag kände när jag gick i högstadiet har dött...

Vi hade ett lite speciellt förhållande och även om vi inte haft kontakt på 10 år och inte tänkte ta upp den så känns det mycket tungt att höra att han är borta.

Dödsbesked är så kompakta.
Svarta.
Tunga.
Oåterkalliga.
En påminnelse om hur skört livet är. En liten liten spindeltråd...
Halsen känns trång nu.

Orsaken verkar vara en singelolycka.
Återigen en alldeles för ung människa som blir trafikens offer.
Jag vill inte förlora fler vänner i trafiken.
Tre stycken är tre för många.

Fri citering från Bodström innan idag: "Vi kan minska dödligheten i trafiken till 1-2st/år.... Om vi sänker hastigheten till 15km/h.... Men det gör vi inte. Vi vill behålla människors frihet. Vi vill inte inskränka och begränsa människor in absurdum. Vi vet att det kommer att kosta liv. Men det friheten är en del av demokratin".
Låt inte Din frihet kosta Dig livet.
Kör försiktigt snälla Du.

Eller vad säger du?!
Postat av: E

Jag beklagar verkligen :(

Jag lovar mig själv att jag ska köra varsamt. Det är bättre att komma försent än att inte komma fram alls....

Önskar dig en bra torsdag!!

Kram E

2009-04-23 @ 08:58:19
Postat av: Tilda

jag beklagar din sorg! Tänk vad lite kan göra mkt!

Puss o kram


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback