Egen diagnos

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=114649 Kronisk huvudvärk
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=28196Spänningshuvudvärk
Hmm, kan nästan ange klockslag... Började kl 15,30 om dagarna i veckan jag var i Norrland (talar emot min mögelteori). Men blev bättre av nya glasögon och 1,5 v hemma. Dock hade jag viss huvudvärk då med.
Påfallande snabb debut kan jag hålla med om.
Influensaliknande symtom kan jag hålla med om, trodde jag höll på att bli sjuk.
"Vid kronisk huvudvärk (mer än 15d/månad) ses ofta depression och ångest"... Viss ångest ibland :-)
Tandpressning, mag-tarmbesvär, Huvudvärken sitter "som ett band över pannan". yes, yes och yes
Orsak, stress. Hmmm, Känner mig inte stressad. Helt ärligt, jag känner ingen stress som jag har ont av på det viset. Självklart är situationen pressad, men inte på så vis att jag inte tycker att den går att hantera.

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=4216 Bihåleinflammation
Vissa symtom stämmer. Framför allt det med irriterade slemhinnor. Min näsa = klåda

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=4229 Allergi
Vissa saker stämmer, näsklåda och nysattacker


Hmm.... Stress + allergi?
Har lite starkare lugnande tabeltter här, för nödfall, kanske ska ta en sån ikväll. Så kroppen verkligen kan slappna av och sova ordentligt. Ibland händer det att jag varknar och har ont i huvudet. Då har man ju inte vilat bra....

Och ja, jag har en läkartid bokad.


Eller vad säger du?!
Postat av: KA

Läs om kraniosakral terapi. Finns det ev. någon som utför denna typ av behandl. i Örebro.

Finns annars en kanonbra i Heberg.



En händelse i ditt liv, kanske tidigt, kan vara förklaringen till värken.

Kanske har du ramlat, cyklat omkull, ramlat ur hängmattan, (!) eller nåt annat, fallit av en häst, hur som helst, detta kan vara orsaken.

Så sa mannen som hjälpte mig med min konstiga huvud-värk, efter 2 behandlingar är jag MYCKET bättre !

/Mam

2009-04-19 @ 17:37:15

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback