Gick det bra eller dåligt?

Jag vet inte.
Ska jag åka hem, till Norrland eller till Örebro?
Jag vet inte.
Ska jag bry mig om det ena eller det andra?
Jag vet inte.
Ska jag släppa något?
Jag vet inte.
Ska jag prioritera?
Jag vet inte.

Om jag alltid köper 1,5 l mellan mjölk, en limpa lingongrova, skagenost och special K.
Är jag enkelspårig då?
Borde jag läsa på om näringslära då?
Borde jag lära mig att gilla matlagning?
Borde jag stohandla och planera?
Borde jag skaffa mig en större frys så jag kan göra storkok?
Jag vet inte.

Om jag alltid tittar på Rent hus och Bygglov.
Är jag ytlig då?
Borde jag göra något nyttigare på den tiden?
Är det avkopplande?
Kan man rent av lära sig någonting?
Borde jag betala min licens? Är jag oärlig annars?
Jag vet inte.

När jag ska tvätta.
Borde jag vara noga med att sortera efter färg och alltid fylla maskinen?
Borde jag vara noga med doseringen?
Borde jag städa noggrannt i tvättstugan? Ta bort luddet? Torka ur tvättmedelsfacket? Låta luckan stå på glänt så trumman får torka?
Jag vet inte.

Sockerfritt
Träna
Miljöbil
Fairtraide, ekologiskt, KRAV

Hur ska man veta?
Hur ska man orka ta ställning till allt?
Det är inget skämt att man bombarderas med budskap och uppdrag.
Det är svårt att sålla. Ibland. Svårt att hålla tråden. Se horisonten.

Men. Man får sitta still i båten. Det är mitt motto.
Ta en sak i taget.

Eller vad säger du?!
Postat av: Helene

Guuud va bra måtto....SITTA STILLA I BÅTEN!

2009-04-21 @ 13:03:12

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback