Farmor o farfar



Bjuder här på två bilder av min farmor och farfar.
Visst är dom fina?



Farfar hade en blåtira och båda ogillar att vara med på foto :-)

Tänk den dagen man har levt lika länge som dem...
Vad mycket dom har upplevt. Tänk bara på tekniken. Vatten, ström, VC, internet...
När min bror Wiktor var liten sa han alltid till farmor:
" Farmor, ha ni micro?"
" Nä"
" Ha vi"
Hihi snällt att mobba dem för det! De har fortfarande ingen micro. Men det går bra ändå.

Vi var ofta hos farmor och farfar när vi var små. De drev lantbruk och man kunde göra skojiga saker som att bygga hyddor i höet, hålla små kycklingar och smygrida på ardennerhästen! Jag brukade även smyga upp på vinden, där fanns (finns) många fynd i gömmorna.

Farmor har lärt mig flera handarbetstekniker. Näversöm och broderi. Hålsömnad.
Det ni! Farmor är jätteduktig på att handarbeta. Hon väver och stickar massor.

Om jag behöver fråga något om någon blomma eller buske brukar jag fråga farmor. Hon har verkligen gröna fingrar. Gigantiska orkidéer inomhus och i trädgårdslandet växer dahlior i alla de färger.

Tyvärr bor vi en bit ifrån varandra, ca 2h med bil, så det blir sällan att vi besöker dem. Men nu när jag inte är upptagen på Hven hela sommaren ska jag se till att ta en utflykt till dem.

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback