Feng shui o inredningskurs

Förra veckan var jag och Annica på en mycket givande inredningskurs. Det var så klart bästa Jannice som höll den, idolen inom inredning!

Jag antecknade på 18 sidor (!) så jag kommer inte att återge allt, men lite smått och gott tänkte jag dela med mig av.

Rensa ut saker du inte antingen älskar eller inte använder eller som inte har någon funktion.

Ta hand om dina saker, visa dem respekt, se dig som en förvaltare, köp inte halvdana saker när du egentligen önskar dig något annat - spara istället och köp det du verkligen vill ha!

Låt ditt hem spegla er som bor där, och vart ni är på väg - inte vilka ni har varit

För balans i ett rum, sträva efter balans mellan de olika elementen; jord, trä, eld, metall, vatten

Inred din hall så att det känns värdigt att komma hem, det är också det första intrycket för dina gäster

Funder över vilken färg o stil du valt på dina växter och vilket intryck de ger

Håll dig till en färggrupp (briofärger, smutsiga färger eller pastell)

Balans mellan yin o yang ger en harmonisk känsla.
Yin                          Yang
Kvinna                     Man
Lågt                        Högt
Mjukt                      Lågt
Runt                       Kantigt
Mörkt                      Ljust
Död                        Liv
Ornament               Rakt
Svart                      Vitt

Repetera former, ögat letar efter saker som är likadana


image
Tai chi, vilket betyder frid o balans


Eller vad säger du?!
Postat av: Ida

Åh vad spännande! Ja skulle vilja studera mer Feng Shui..väldigt spännande. Kul att gå på kurs om det, en djupdykning liksom =). Kram


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback