Hjälpsam katt och ett litet litet hus!


Tack käre Stubben för att du hjälper mig att plugga!
Det lär behövas, tenta nästa fredag. Håll tummen!

Huset vårt är inte stort!
När vi köpte det stod det 55kvm i annonsen.
När vi mätte det själva var det 52kvm.
När vi hade murat upp de nya väggarna blev det 44kvm. De gamla väggarna var så snea och skeva så de nya fick börja en bit in. Men det är nog få som upplever det som litet eller trångt. Jag tycker att ytan därnere känns som ca 60kvm.
Det är ungefär lika mycket här uppe, lite mer eftersom det inte är stenväggar här. Men å andra sidan är det snedtak. Vet inte hur mycket som skulle räknas vid en värdering med jag brukar säga att hela huset är ca 75kvm.
Vi har pratat lite löst om att göra en utbyggnad, den skulle förlänga husets båda våningar och öka ytan med ca 25+25kvm. Det skulle även innefatta uterum/orangeri i vinkel till huset, den del skulle vara ca 35kvm.

Det är registrerat att det är byggt år 1909, det året som fastighetsregistret upprättades. Det medförde att alla hus som man inte visste när det var byggt blev registrerade då. Vårt hus är inte byggt 1909, snarare 20-30 år tidigare. Yttertegel (handslaget från Saxtorp) och bjälkar är orginal från den tiden. Resten har vi pimpat mer eller mindre ;-)


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback