Klinteberga

Idag tog vi en tur över söderåsen hem till Kerstin som vi köpte Nova av.
Hon bor på en vacker gård som heter
Klinteberga och har flera hästar och hundar.



Idag fick vi träffa Katja:



Men också hennes dotter Diva och en fransk bullbog som heter Tuffa. Tyvärr var det så mörkt att jag inte kunde ta några bilder, men de var såååå fina!
Först skällde Katja o Diva så mycket att Nova inte ville gå in i huset, hihi hon är så försiktig, men sedan kunde hon inte motstå att gå fram och kela med dem! Har aldrig sett henne göra så. De var bakom ett kompostgaller, fortfarande skällande och morrandes (fast inte arga, bara snackiga), Nova står med vitande svans. Sedan går hon sakta fram till dem och luktar och kelar med huvudena. Helt tysta. Och inget utfall kom, det vore annars inte så konstigt med tanke på att hon faktiskt gick rakt mot dem när de morrade. Så duktiga och fina! De visste precis var de hade varandra, mycket bättre än vad jag visste iaf.

Katja är Novas systerdotter, visst är de lika?


Nova till höger, *fniss*

Jag fick även sniffa lite häst! Denna "lilla" pojken var i dagsläget 1,75cm och förväntades växa lite till.... Han var så mysig och sniffade tillbaka på mig :-)




Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback