Gott vin!

Ni som känner mig vet att jag ogärna dricker vin, och om jag gör det följs det av rysningar och förvrängt ansikte. Men igår drack vi ett som var supergott! Passade bra till fisk. Rekomenderas!!

Flagga  De Bortoli Gewürztraminer Riesling (nr 6403)
   
Land Australien
   
Distrikt South Eastern Australia
   
Alkoholhalt 12,0 %
   
Färg Ljus, gul färg.
   
Doft Stor, blommig, druvig doft med inslag av litchi, mandarin, fläder och honung.
   
Smak Halvtorr, blommig, druvig smak, inslag av honung, litchi, mandarin, fläder och grapefruktskal.
   
Användning Serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter, gärna med heta och asiatiska inslag.
   
Sötma=5
Sötma
Fyllighet=5
Fyllighet
Fruktsyra=8
Fruktsyra
  Asiatiskt
 
Fisk
 
Kryddstarkt
 
Skaldjur
 

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6403&Butik=0&SokStrangar=VITA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

Eller vad säger du?!
Postat av: HOLLIEHuber

Just wanted to inform you that I got in to Harvard Business School, University of Chicago. No more spoiled grades! Now college students can buy <a href="http://exclusivepapers.com/accounting-essay.php">Accounting essay</a>, and feel free to study at admirable university.


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback