Nytt efternamn

Som ni vet har vi länge varit sugna på att ta ett nytt efternamn.
Visserligen har Farmor rätt i att -son namn snart är unika, men Andersson och Nilsson är väl inte så upphetsande! Nilsson vanligast i Landskrona kommun och Andersson näst vanligast...

Jag är livrädd för att namnet ska låta tillgjort...
Sugen på att kolla efternamnsförslag? Kika in här:
http://wwwm.prv.se/NAMTWeb/list2.jsp

Har ni några förslag till oss? Please, tell me!!!

Eller vad säger du?!
Postat av: E

Det var inte lätt inte... Ni har inte något i släkten som ni kan ta....innan mormor el farmor blev gifta el deras mammor?? Det har ni säkert redan kollat...



Men jag gilla Vidvik... Enkelt och lätt =)



Kram

2010-01-24 @ 08:41:55
Postat av: Jenny

Åvik? Eller vad det är erat hus heter.. =)

Postat av: Ann-Marie

Andersson tycker jag är helt o´key och det hette ju din mormor innan hon gifte sig Jonsson du vet. Annars kombinera Nilsson Andersson=Nilander eller Andnil eller Linander eller Alinder eller Niland. Niland är väl fint. Christin Niland och Mattias Niland ligger väl fint i munnen. Lycka till! Moster Larsson

2010-01-26 @ 10:01:01

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback