Vart ska vi gå vad ska vi göra med tiden?

Med alla tusentals nätter och dar?
Ska vi schemalägga hela livet
eller ha din rastlösa frihet kvar?
Jag bara tänker, jag bara undrar
det finns en pusselbit som inte vill in...

Lars Winnerbäck, as always

Jag sitter faktiskt här och undrar vad jag ska göra idag.
Jag är trött på att läsa bloggar och facebook.
Jag har ingen pågående kurs.
Jag vill inte se på tv.
Jag kan inte shoppa mer.
Jag har inget inredningsprojekt på gång.

Och, största anledningen till min sysslolöshet, jag har ingen egen salong längre...
Det har börjat gå upp för mig hur mycket jag har jobbat.
Alltid alltid...
Varje helg, hela sommaren, jämt när folk är lediga, alltid massa mejl och samtal.
Det känns som om jag är i ett tyst vaccum nu.
Det är så ofattbart skönt! Som att ha levt med tinitus och sedan är det borta!

Jag har älskat att driva salongen. Jag har haft många fina kunder som har blivit vänner. Jag har lärt mig enormt mycket. Men det går inte att smyga med att det tar extremt mycket tid.
På samma sätt som man inte kan mäta tid i pengar när man har startat ett företag kan man heller inte värdera tid i pengar när man har för lite av den.

Sedan kan jag inte låta bli att undra, vad gör människor med sin tid?
Alla har ju lika mycket, men alla hinner så olika?
Vad gör man när man inte längre studerar heltid + driver företag med anställda + pendlar 50 mil?
Jag känner mig försoffad, helt klart!!
Skönt att jag snart ska flytta in på Eleonors salong!


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback