Ett år som gift...

Sophia efterfrågade en summering av mitt år som Fru Andersson!

Den första tiden efter bröllopet var riktigt härlig, det pirrade i magen av att tänka på att vi var gifta! Att vi lovat varandra att hålla ihop i vått och torrt. Inte för att jag efter vårt då 7 åriga förhållande kände mig tveksam, men hade ändå en högtidlig känsla av orubblighet.
Det pirrar inte i magen på samma sätt längre, men jag älskar att vara gift! Jag har en fantastisk man som gör allt för mig, för oss, för djuren och för huset. Jag är bara så lyckligt lottad!

Året har varit händelserikt. Det har gått fort.
Massa arbete med salongen, konflikter och avgörande beslut. Mattias fanns vid min sida och hjälpte mig när det var svårt. Han gav mig känslan av att vad som helst kan hända, och han kommer att finnas där.

Skolan har krävt oerhört mycket. Jag har i perioder inte gjort någonting annat än pluggat. Det har varit böcker i hela huset, skolväskor och stenciler. Jag har inte hunnit med något i hemmet under de stunderna. Men klagar han, min käre man? Nej, aldrig. Vi lever ett gemensamt liv men har var för sig ett rikt eget liv och var och en får ta den plats som behövs.

Mattias har genomfört termin 2-3 på sin utbildning. Nu återstår bara termin 4. Han är så oerhört duktig och mycket uppskattad på sin arbetsplats. Han är alltid hjälpsam och glad.

Hemma har vi hunnit med en del arbete i trädgården, anläggning av gångar och gräsmatta. Vi har byggt ett hönshus och vi har gjutit en del i betong. Vi tycker att det är jättekul att göra projekt tillsammans och det är en oerhörd förmån att Mattias är så händig och har alla möjliga verktyg.

Många frågar oss om vi ska skaffa barn. Jag brukar säga att skulle jag bestämma för resten av livet idag, hade svaret varit nej. Tiden kanske förändras, men idag är vi rörande överens om att vi inte vill. Vi saknar ingenting i vårt liv.

Ja du Sophia. Hur summerar man egentligen ett år som gift? Svårt!
Men jag kan säga att vi älskar att leva ihop och vi utvecklas tillsammans varje dag. Vi hjälper varandra och vill varandra allt gott. Jag beundrar min man oerhört. Jag tror att det kallas "tjaaaarlek"!


Semester på Gran Canaria 2005



Say you'll love, Love Me Forever
Never Stop, Not for Whatever
Near and Far and Always and Everywhere and Everything

Say you'll love, Love Me Forever 
Never stop, Not for Whatever
Near and Far and Always and Everywhere and Everyting

I love you always forever near and far closer together everywhere I will be with you everything I will do for you ...


Donna Lewis


Eller vad säger du?!
Postat av: Karro

Så otroligt fint sagt!! Och jag är så vansinnigt glad att du får känna så, att ni får känna så. Att ni verkligen uppskattar varandra och tar vara på er själva och er tillsammans. All lycka till er fina tu! Kramar

2010-06-13 @ 10:20:00
Postat av: Helene

...så oerhört fint du summerat ditt första år som gift! Ja du när jag ser dig och min bror så är jag faktiskt säker på att det kallas tjaaaarlek...<3

2010-06-13 @ 11:55:59
Postat av: Sophia

Hela inlägget strålar av kärlek och jag är verkligen glad för er skull att ni får uppleva den vackraste kärleken :)Sköt om varandra och lycka till!

Kram




Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback