Koh Maak

Hej alla!

Tack for era inlagg! Det ar sa roligt att lasa!

Mamma: Vi hade en som red och styrde Moon forst. Sen helt plotsligt slog han henne i huvudet (stackars Moon) samtidigt som han sa typ "Huuuagh"
Da stannade hon och lyfte upp en fot sa han kunde ga av. Sen bara skickade han ivag henne! Gick bakom och rokte med en annan chauffor! Da foljde hon bara stigen och vi satt bada i korgen. Efter badet sa sa han till mig att satta mig vid halsen. Sedan startade han henne och gick brevid! Jag behovde inte styra sa mycket och nar jag forsokte sa lyssnade hon inte :-)
Men de styr genom att skankla bakom oronen, dra i oronen, sla i huvudet, klappa hart pa huvudet eller sa tar de en speciell krok som de drar i orat med. Den ar lite halvvass sa da lyder de direkt. Det ser lite hemskt ut nar de slar dem i huvudet men det kanns formodligen knappt som en mygga. Det var som sagt en jatte harlig tur och vi ar sa glada att vi provade! Vissa som var med badade med elefanterna. Vi stod over. Tva av elefanterna bajsade i vattnet!!! Det ar ganska stora pluppar som kommer! 2-3 kilos bollar! En skotare var snabbt dar och pillade bort dem med en pinne, sa inte de badande danskarna skulle fa dem pa sig! Nar den andra bajsade sa var den en som fiskade upp dem med handen och kastade upp dem pa land!!!
Sag inte att du skrivit om Jeremie forran idag, onsdag. Hur gick det? Det viktiga ar ju att han gick bra i starten, motstandet kan man ju inte gora nagot at!
Vilken trevlig helg ni haft! Kul att A-M och Lalle hade ledigt och kunde halsa pa!

Till alla som skrivit om varen: det later super harligt! Jag alskar varen och koloni tradgarden! Hoppas att det gar fran det och blir en riktig var och sedan en riktig sommar!

Om oss da!
Vi ar pa Koh Maak nu. En mindre o utanfor Koh Chang. Vi akte bat hit igar morse. Det var en behaglig tur! Vi bor pa detta stallet: http://www.kohmakcococape.com/
Vi bor fortfarande nara vattet och det haller mig ofta vaken pa natten... Vagorna slutar aldrig att sla och de later ganska hogt :-)
Igar gick vi till en lite strand har intill. Dar la vi vara saronger och gick i och snorklade. Lite olika fiskar som simmade forbi. Lag sen pa stranden, badade, svalkade i skuggan. Ja vi hade det toppen! Det var valdigt finkorning strand dar. Det ar inte alla strander som ar det, vissa har gul ganska grov sand. Det var iaf harligt! Men maten har pa stallet har inte sa bra. Eller, det beror ju pa vad man gillar! Traditionell Thaimat ar de nog duktiga pa, men jag vill garna ha lite variation och det var ju sa bra pa det senaste stallet sa nu kandes det trist...

Pa kvallen hyrde vi en film med Ingemar, ehhh nej, jag menar Russel Crove som heter Galdiator! Vi har sett den innan men det blir den inte samre av! Gick sedan och lade oss, var sa trotta for vi blev vakta av festande grannar sista natten pa Koh Chang. De holl pa till 05.00 nar en annan granne skrek pa dem. Sa som sagt, igar somnade vi som stockar. Sen vacknade jag dock av vagorna nar vattnet kom in + att det blaste ganska mycket. Sa nar jag var trott pa morgonen trodde jag att det berodde pa det, men nar jag gatt upp visade det sig att jag hade fatt dalig mage och illamaende... Typiskt ocksa... At luite frukost och gick sedan och la mig igen. Sov nagra timmar. Mattias var ute och gick och sprang och spelade badminton med en annan gast.
Jag at lite middag, men hade onskar mer valbekant mat nar man mar sa!
Tog tabletter for bajset och vatskeersattning. Pa kvallen borjade jag kanna mig lite battre, aven om tabletterna inte har verkat. Sa vi promenerade till en annan strand dar vi at kvallsmat. Lite grillat som var gott!
Den tjejen Mattias spelade badminton med berattade att hon ocksa varit sjuk och att hon trodde att det var vattnet. Vi dricker buteljerat vatten, men att detta skulle vara lite budget. Sa jag skall inte dricka det mer.

Mattias har bokat en annan bungalow som vi skall aka till imorgon vid 10. Da ar jag nog battre igen! Vill ju bada och snorkla!

Manga kramar till Er alla!

Eller vad säger du?!
Postat av: Mam Kjärstin

Hej där i solen, på stranden, i sanden....
Vad gott ni har det nu, ja förutom din mage, men för övrigt... Det låter så härligt att bo så nära havet, hoppas det låter lite mindre i fortsättningen så du sover extra skönt i stället för att vakna då och då. Kanske det är något man vänjer sig vid.
Jag kom att tänka på en sak idag: Finns det i Tailand fina hängmattor eller hängstolar, sådana man ibland kan se i inredn.reportage. Dom ser så sköna ut, dessutom en prydnad på rätt ställe, i ett uterum eller så....
Nu formulerade jag mig lite konstigt, men du förstår nog vad jag var ute efter.

Betr. Jeremie och Åby igår, så behövde vi inte skämmas den här gången heller. Han gjorde en stark insats, första varvet 4:de inv. gick ut och låg i dödens andra varvet, blev förbisprungen på upploppet av speedade hästar som tog open stretch, men dock blev det sista peng och en förbättring av sitt rekord. Så spännande det var! Härligt att höra speekerns röst i högtalarna när han ropade J:s namn vid avansemanget där i dödens ett helt varv... j:lar vad det gick, må ni tro! jag tittade åt ett annat håll, Ulrika hoppade jämfota samtidigt som utropade: "Alltså Roger har inte talat om för mig hur j:kla bra den hästen är..."
Hemma i Tv-soffan följde pappa all denna dramatik på TV. Jag kan tänka mig att pulsen var uppe i taket nånstans....

Hoppas jag lyckades förmedla denna upplevelsen ända ner till Er!

Nu skall Jeremie få en liten viloperiod och smälta alla upplevelser. Det gäller ju att spara på krutet, han skall ju hålla länge till...
Julia är lite knackig i ett framben, så även hon skall få ta det lite lungt en period. Allt har gått så fort med dom, så det är nästan svårt att hänga med.

Inatt skall pappa o jag köra vår första bevakningsrunda här i samhället. Hoppas att det händer nåt, så man får prova på känslan att vara polis... nej, jag skojade bara! Måtte hela samhället sova fridfullt och drömma om sommaren eller nåt annat ljuvligt....

Tänker på er mycket!
Kram från mam o pap.

2008-02-20 @ 17:35:45
Postat av: Ann-Marie

Nu måste jag skriva lite igen. Jag kan ju inte bara läsa. Detta med elefanten var ju stort. Jag menar elefanter är ju stora. Påminner mig lite om i höstas, då jag red på islandshäst. För mig ett ´stort´djur. Tänk Er moster till åren kommen, stel och klumpig, upp på en hästrygg. Det var jättehögt tyckte jag-helt utlämnad var jag. Nu vet jag, att Ni skrattar. För mig var det tufft, men jag lyckades slappna av och vilken upplevelse att rida fram i naturen en hel timma. Kan det kanske jämföras lite med Er elefantrutt? Jasså inte! Nä, jag kan förstå, att Er tur var nå`t i elefantväg och inte i hästväg. Tänk vad djur är snälla. Snällare än människor.
Idag har jag jobbat på Vårdcentralen och igår också men inte i morgon. Jobbar inte där heltid som tur är, för vi har så mycket där att göra alltid, så det är skönt med lite brake ibland. Vi har just ätit middag och nu skall Lalle och jag ta vår kvällspromenad. Iförda reflexvästar i full karriär 5km. Det är aldrig fel att röra på sig. Ganska skönt väder ute ikväll tror vi. Inte havet, värmen, sanden och elefanter förstås, men ändå.
Pratade med Aleksander nyss och han börjar få resfeber vad jag kan förstå. Han reser ju till Thailand 8/3 för att hälsa på sin Sofia. Han har ju varit där förut, så han vet precis vad som väntar på honom. Aleksander var i Australien, när Tsunaminkatastrofen var. Hans två kompisar hade precis lämnat Thailand för att flyga till Bali-minuterna före vågorna, som tur var. David, en annan kompis, från Borås, skulle till Phi, Phi-Island-öarna(säkert felstavat) som dykinstruktör. Hans Mamma ville så innerligt att David skulle resa först på annan-dagen istället för före jul. Han lyssnade på sin kära moder, som man alltid, alltid skall göra och sköt upp sin Thailandresa som tur var för honom. Han hade en dykinstruktörkompis däremot som omkom i vågorna. Detta skriver jag för jag antar att ni blir påminda där nere på olika sätt om denna hemska katastrof. Jag vill inte skrämma Er, men se upp för vågorna! Fortsatt trevlig semester och hej då. Vid tangentbordet Moster Ann-Marie

2008-02-20 @ 18:55:15
Postat av: Anneli

Hej :) måste berätta om den fantastiska hästen jag fick rida i tisdags.. När jag kom till stallet visade det sig att jag inte skulle rida Greta som jag red sist, kanske var för att det inte gick så bra..?! Jag skulle ist rida ett sto som heter Finnley, det var en ny häst som kommit till ridskolan förra veckan och jag var den första att rida henne på lektion! Jag såg direkt att det var min typ av häst :) och visst var det de.. Hon är 15 år och har haft 6 föl, varav 2 tvillingar.. båda överlevde.. men innan dess hade hon tävlat både dressyr och hoppning. Just nu hade hon inte så jättebra kondition men gick på väldigt bra, och vilken galopp!! helt sanslös, det var bara att lägga om benen och hålla en trevlig hand så gick hon som smort, vinglade till lite och sprang iväg ibland men behöver nog bara komma igång bättre. Vet inte om jag får henne nästa vecka men kanske inte, eftersom hon inte gått så mkt och det är hoppning..
Ikväll ska jag och Stubben till Halmstad igen, tänkte vara där över helgen så han får snällt följa med, kanske lämnar han i Getinge så han slipper den lilla 1:an iaf,.. Just nu ligger han och på sängen och snarkar :) hehe.. Hoppas du klarar dej från fler magbakterier, inte roligt att få problem med magen när man är ute och reser. Njut nu riktigt mkt av de sista dagarna! kram

2008-02-21 @ 11:33:36
Postat av: Sonny

Hallå!
Kul att ni har det bra. Själv var jag i utlandet igår och gjorde vissa inköp inför vår gemensamma middag. Det blev en dyr resa, överlast med 140 kilo vilket resulterade i ett inbetalningskort på 3000 kronor. Det blir en jävligt dyr whisky jag bjuder på innan maten!
Vädret lite tråkigare idag, dimmigt och grått med en tempratur på 4 grader plus. Skall bli varmare i helgen men man lovar också att vi skall få tillbaka den urtrista vinden. Men, men vi tar det som det kommer.
Som vanligt slutar jag med att önska fortsatt bra semester och sköt om varandra.

Kramisar till er båda

Sonny

2008-02-21 @ 12:43:34
Postat av: Mam Kjärstin

Hej å hå, i böljan den blå, eller så...

Skickar bara en kort torsdags-hälsning till er!
Stubben har kommit!
Resan gått bra, mindre protester för varje resa, upplever Anneli.
Sanna som vanligt överlycklig, men Stubben föredrar ett lugnare tempo och drar sig direkt undan, ner i källaren. (Han vet nog att det är enda chansen att komma undan den där tossiga hunden...)
Men nu undrar jag en sak: Är det så att hans matte sagt till honom att vara duktig, snäll och hjälpsam? Är det så?
För i så fall kan jag glädja dig med att han verkligen försöker!
Nu blir du nyfiken, tror jag...

Så här var det: Pappa o jag satt i köket och mumsade på ärt-soppa när vi plötsligt hörde Sannas tassar i ett väldigt tempo fast på stället, förstår du? Vi sa så här: Nu måtte Stubben vågat sig upp från källaren och blir uppvaktad med DANS av Sanna, väldigt livlig dans då....
Pappa var tvungen att gå och titta vad som hände här inne på kontoret....
Stubben hade intagit kontors-stolen, satt där och såg ut som han tänkte: Här behövs en insats, rena kriget ju! Tyvärr blev han avbruten ideligen av en viss Sanna, så han valde att skyndsamt sticka därifrån. Men jag tror han tänkte ta ett tag på skrivbordet faktiskt... Stubben är helt out-standing!!!

(Jag läste om Sonnys utflykt och planering med falukorvs-middag för er, helt otroligt mysigt att längta efter där borta i paradiset, eller hur?
Fantastiskt med riktiga vänner!!)

Funderar på vad jag skall kunna fresta med...

Tills dess: Carpe Diem!!

Hälsar mamma

2008-02-21 @ 20:19:59
Postat av: Eleonor

Vill bara säga hej och berätta att jag läser varje dag =)
Så härligt det att läsa om era äventyr. Längtar tills vi träffas och du får berätta mer.
Här hemma har det inte hänt några nya skandaler i branchen, hoppas jag. Jag e ju så dåligt uppdaterad på sånt, som väl är. Hotelet är bokat till shr mässan, det ska bli skoj. Ha det så bra och njut!!!! Kramar

2008-02-21 @ 22:11:58

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback