Sista kvallen med ganget!!!

Med syrsorna, odlorna, myggorna, minimyrorna, bautamyrorna, rodemyrorna, gulemyrorna, kackerlackorna, flugorna, bananflugorna...
Kundarna och katterna lar vi nog traffa pa i Bkk ocksa.

Koh Wai var inte vad vi hade hoppats pa. Natuligtvis finns det en underbar strand, som vi har nastan sjalva, och vattnet ar ju varmt och solen skiner ju. Men maten... Uj uj uj, bara for den som ar extremt glad for Thai. Men det forstar man ju, ett undanskymt lage med lite folk gar inte ihop med en fin restaurang. Man far valja vad som ar viktigast. Det har aven varit sjukt mycket flygor har! Och myggen varre an nagonsin. (Slutade rakna vid 100st bett...)
Forstar att detta later som bortskamda problem, men sa ar det! Ju mindre att tanka pa ju storre bekymmer med det lilla!
Har pa on har vi inte gjort ett smack. Legat pa stranden, last, badat... Mattias har last fler bocker an under hela sitt liv. Han har blivit riktigt biten! Har hittade vi "Mannen som hatade kvinor" som Mattias holl pa att lasa hemma. Aaa sa avis jag blev att jag redan last den. Han laste ut den och tyckte att den var sa sjukt bra! Jag har aven last tvaan och nar jag kommer hem skall jag antligen fa lasa trean!

Ja nu har vi varit har i mer an 4 veckor och ar installda pa att aka hem sa klart. Och det kanns bra, tycker vi bada. Vi drommer om ostmackor och kanelbullar, Rodohs pizza och salta pengar! Det skall bli underbart att se sina djur, sova i en riktig sang och traffa er alla!

Nova verkar det da rakt inte ga nagon nod pa! Man blir nastan lite sotis, sa bra later det!
Jag gissar att det ar lek, rulla runt  och tvatt som gor palsen fet. Brukar inte marka av det sjalva, men a andra sidan kanske vi ar vana? Tvattar inte henne iaf!

Jaha, imorgon 08.00 gar baten mot fastlandet och Trat. Skulle ta 2,5 h. Sedan blir det buss till Bkk. Berakas ta ca 6h beroende pa trafiken i huvudstaden. Forsta kvallen blir det nog bara (god!) mat och relaxa pa rummet. Njuta av en skon sang (hoppas vi)! Fredag blir det nog shopping, ink MBK. Lordag blir det shopping pa helgmarknaden Catuchack och sedan pratade vi om att aka upp i Banyan Bar, 196m hogt och jakligt fint att se solnedgangen ifran. Och pa sondag har vi bara halva dagen, flyget gar vid 16 sa skall vi val vara dar en timme eller tva innan och det tar ca 1h till flygplatsen. Sa det blir kanske poolen pa dagen? Vi far se!!!

image25
Battur mellan Koh Mak och Koh Wai

image23
En liten strand har pa Koh Wai

image24
En av vovvarna som bodde pa Koh Mak ( visste att bilden skulle komma pa fel hall, trots att det sag ratt ut)

image26
Detta ar taget fran var ytterdorr! Vi har hangt hangmattan dar, pa terassen.

XXXX
Har skulle en bild pa mitt myggatna ben finnas, men datorn var sa sjukt seg och ville inte. Nu tror jag att de stanger och far avsluta! Kram till Er alla!








Eller vad säger du?!
Postat av: Helene

Hej på er båda!
Känner mig lite avis, tänk va skönt att bara få ligga på stranden och läsa! Känner precis som du Christin, sorgligt att man redan läst Stieg Larssons triologi, sjukt bra var de iallafall! Synd om er med alla myggbett, här hemma ligger Ebba i influensa (det är väl nästan samma, ha ha ha) Längtar faktiskt efter er nu, nu har ni varit borta hur länge som helst!
Njut era sista varma, lediga dagar så ses vi ju snart...Kramar från oss på Frisörvägen

2008-02-27 @ 18:03:23
Postat av: Anonym

Syrsorna, odlorna, myggorna, minimyrorna, bautamyrorna, rodemyrorna, gulemyrorna, kackerlackorna, flugorna, bananflugorna... kan göra en vansinig, men hur tror ni att det är mot den Skånska våren. Bara 20 sekundmeter från väst, sjösjuka, livrädda barn och hysteriska penisonärer.
Vilket är värst?
Ni måste bara komma hem snart, vi obildbara törstar efter kundskap från tredje världen.
Har varit på Backafallsbyn idag, vit rock gäller och 5 kilo i reduktion på kroppsvikten för att få plats melan tankarna. Tur att man har "löst" kött som är formbart.
Längtar eter er, kom hem nu!!
Kramisar
Sonny

2008-02-28 @ 00:34:02
Postat av: Karro

Hahaha... vad roligt, just den triologin har fått Fredrik biten också! Och det blev han på vår semester också (även om den var aningen kallare och kortare) : )
Inatt fick jag förresten väcka Nova två gånger för hon snarkade så det skallrar i rutorna. : D Har inte vant mig än... och är man inte kanontrött så känns det omöjligt att somna till det ljudet! : )
Kan instämma i saknaden av er, behöver ditt bollplank och dina goda råd så jag kan göra mina val. Och Mattias, snart är det väl dags att ljuga tärning igen tycker jag?

Kramar till er och hoppas att shoppingen blir kanon!

Postat av: Anneli

Hej!
Du har två medelanden från mig på facebook..
Hoppas allt är bra med er, tänkte bara på det att ni kommer ju till Malmö mitt på dagen på måndag när jag är i skolan.. Jag tänkte att jag lämnar bilen på någon parkering vid min lgh, men vart ska jag lägga nycklarna?? det är som sagt ingen hemma, kanske kan komma överens om något finurligt ställe att lägga dem på.
Tänkte bara säga också att efter du läst senaste medelandet på facebook så har allt ordnat sig, så ni behöver inte oroa er ;) Kram!

2008-02-29 @ 12:56:36
Postat av: Moster Ann-Marie

Nu är det söndag kväll, 2/3, och jag har inte fått iväg något inlägg i tid för att önska Er trevlig hemresa. Vid det här laget svävar Ni högt i det blå bland stjärnor och planeter. Resan hem är förmodligen lika lång men Ni har väl vid det här laget jätte-hem-längtan och då kan det kännas evigheter innan man når hemmaplan. Har idag pratat med Getinge och Kjärstin tror att Ni förmodligen har shoppat loss riktigt ordentligt innan hemfärd. Hoppas allt kom plats på planet. Ni har mycket i bagaget, inte bara prylar utan många minnen och upplevelser och erfarenheter och tom överlevnad (tusen bett, annorlunda kalsongmodell, elefantridning, den där frukosten, för att ta några ex.)Hur som helst tackar vi för trevligt sällskap
under resans gång. Kan också säga, borta bra men hemma bäst. Ni kanske också tycker så? Christin, jag kommer, om inte innan höra av mig angående vår lilla tripp till Ven i början av juni månad. Mina tjejkompisar Eva, Pia, Anki, Marianne ser fram emot detta. Ingen av oss har tidigare varit där. Som sagt, tack o hej-leverpastej! Lalle o Ann-Marie.

2008-03-02 @ 21:00:18

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback