Suck!!! Sa underbart!

Da har vi antligen kommit till den skona delen av semestern.
Nu har vi varit kulturella och aventyrslystna, nu vill vi bara vara!
Kanske en elefanttur eller en kajaktur, men inte mycket mer an sa.

Stallet vi sov pa i natt var skitdaligt! Det var sa ackligt och luktade illa. Svor for mig sjalv att vi aldrig skulle bo sa daligt igen. Men vi kom fram lite senare an beraknat igar sa vi orkade inte ga runt och kolla. Efter frukost och lite shopping (flip-flopp till mig, standklanning till mig, badshorts till M) sa tog vi vara vaskor och akte taxi till Lonley Beach. Har bor vi for 600 bath per natt i en bungalow med flakt och toalett. Inget varmvatten dock, men det behovs inte!

image6
Utanfor hyddan i nya klanningen!

Nar vi kom hit sa var vi sa grymt svettiga, hade fatt ga en lang bit med vara vaskor. Sa in i hyddan, slet fram badkladerna och antligen, ANTLIGEN, fick vi bada! Det var sa underbart och svalkade skont. Det har varit molningt idag, sa jag har legat pa stranden hela eftermiddagen. Funkar knappt nar det ar sol... Har last ut en bok som heter Box 21, en kriminalroman om sexhandel. Alla borde lasa den, jag tror speciellt att Annika skulle gilla den!

image7
Lite stenigt i denna anden av stranden

image8
Battre at detta hallet

Det ar ca 30 steg ner till vattnet... Nu i eftermiddag var vi och kopte en hangmatta som vi spande upp pa var terass!

image11
Detta ar vad jag ser fran den!
Mattias spelar tetris, och forsoker sla mitt rekord. Det blir inte latt, ha ha ha!


image10
Ikvall erbjuds det bbq!

Ja, som ni forstar gar det ingen nod pa oss!
Hur har ni det?
Kramar!

Eller vad säger du?!
Postat av: Ann-Marie o Lalle

Nu är vi hemma igen efter vistelsen i Getinge. Det är söndag kväll och eftersom Ni är före i tiden så ligger väl Ni och sussar eller kanske att Ni är uppe och festar. Det gäller ju att ta vara på dygnets alla timmar. Skönt för Er att befinna Er i Thailand nu och bara få njuta av sol och bad. Bilderna från Er boning på plats, var ju inte alls så att man blir avundsjuk. Nej inte alls. Vi har så mycket att uppleva i denna del av världen. Sagt och gjort tog vi på oss långkallingar, mössor, halsdukar och allt som behövs för att inte frysa. Iväg mitt på dagen idag till naturreservatet i Steninge och promenerade i blåsten. Det kändes skönt att inandas havsluft och jag tror vi alla blev lite väderbitna. Sanna sprang som en vilding och tyckte livet var toppen. Vid det här laget sover hon nog väldigt sött. Det var ju inte måtta på hastighet hon kom upp i. Där ligger man i lä. Hemkomna åt vi middag tillsammans med Dina kola bröder Wiktor och Patric. Skoj att få träffa dom ibland och se hur de artar sig. Middagen var utsökt bestående av karrè i lergryta. Christer-Mannen-Han kan. Något kaffe på maten hanns inte med. I och för sig frågade dom inte om vi ville ha. Men, som sagt, vi hade bråttom hem för vi hade en tid att passa. Vad vi gjort mer i helgen får Du fråga Din Mamma. Hon måste ju också göra sitt inlägg. I alla fall hade vi jättetrevligt och vi överväger nu, Lalle och jag, om vi skall köpa huset mitt emot, som är till salu, för att sedan kunna rå om varandra hela tiden som en riktig velourfamilj. Kjärstin tycker att jag kunde då jobba på Vårdcentralen på Doktorsgatan istället och så kunde vi låna socker av varandra lite då och då. Tanken är inte dum... men...Varför alla dessa men? Varför inte bara göra. Precis som Ni. Bara dra iväg, nästan till världens ände (Getinge) och överge allt och alla. Slut för den här gången. Kära hälsningar från Frufällan.

2008-02-17 @ 18:37:56
Postat av: Katrine

Hej
Nu börjar er semesterresa likna den jag skulle gilla. Ligga på stranden och göra ingenting. Det kan ni ju vara värda nu efter allt flängande, ni har ju klart fått se en massa men visst är det väl härligt att bara lata sig och inte ha någonting bestämt. I lördags klädde vi oss varmt och åkte in till Lill-Olas för att gå på stranden och samla lite pinnar och kasta sten i vattnet, sånt som barn brukar gilla. Dock inte våra..... Det började med att Max snubblade när han skulle gå över en liten bäck och la sig på knä i vattnet. Nåja, han var ju snabbt på benen igen och termobyxorna hann inte suga åt sig allt för mycket vatten. Moa gick vid strandkanten för där hade bildats lite is och helt plötsligt blev hon nog väldigt badsugen för hon stövlade i med overall och allt. (Tur att där är så långgrunt) Det blev till att åka hem direkt och torka stövlar och kläder. Hmmmm undrar om vi är med i "Löjliga familjen"-kortleken ???

Ha det bättre än bäst
Hälsningar Katrine

2008-02-17 @ 19:22:34
Postat av: Karro

Ahhh... vilket sug i magen det blev nu när man fick se bilder också! Längtar till nästa längre resa! Ska bli himla roligt att få se alla era bilder sen.
Här är det fortsatt bara bra. Varit på stranden på lunchen i solskenet, dock lite kyligare än hos er men fantastiskt skönt! Och hundarna älskar ju att få sträcka på benen. Nova har nästan blivit lite skinny så jag har ökat matransonen, hoppas det gick bra. För på promenaderna vill hon promt med! Det stampas och fnyses och hon och Accha terrar varann. Och mitt i står man och försöker sätta på sig skorna... : )
Fick du mitt MMS igår förresten?

Kramar Karro


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback