Ännu en helg förbi...

Det är inte klokt så fort tiden går...
Helgen var lyckad! Först en jättekul discofest! Natten som följde var väl inte helt igenom trevlig, men det gick ju över!
Jag väckte min käre sambo vid åtta snåret med "Ja må han leva". Det är för övrigt den sång jag betraktar som den allmänna födelsedagssången, inte den man hos Nilssons sjunger "Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla X idag".

Hur som helst, han fick ju stå ute med min lilla sång! Sedan blev det paket! En olivolja som smakade chilli och en vattentät action kamera! Behöver jag säga att det gick hem? Lilla mannen vart helt stum! Det visade sig att han tittat på sådana på nätet och ville ha en! Jag hade inte hört det utan bara trodde att det kunde passa när jag såg den! Så det blev lyckat! Denna kamera kan han fästa på sin hjälm eller på armen när han kör MC. Han kan även ha den om han åker tub efter en båt.

Senare på dagen fick vi besök av Robban och hans far, fikade lite. Därpå pkte vi till stan och träffade Jennie som skall börja hjälpa oss med Tjorven. Hon verkar jättemysig och har haft Tjorven för första gången idag. Det gick bra! När vi kom tillbaka hade halva klanen Andersson kommit och satt redan i vår soffa! De ville så klart gratulera och inspektera huset. Huset fick godkänt :-) Vi åt vår sedvanliga pizza och hade trevligt. Lagom till fikat kom halva klanen Nilsson och joinade oss. Det är tur att vi har så stort matbord :-) Och med den placeringen av soffan så är det ganska trevligt, för man kan sitta och prata med varandra från de olika platserna.

Jag pratade lite med de kvinnliga klanmedlemmarna om vår möblering. Vi kom fram till att det vore en bra idé att ta dit amerika kofferten och ha som soffbord. I den kan jag förvara spel, dvd och cd skivor. Så kan tv:n fortsätta att stå på det lilla ekbordet. Så på kvällen for vi och hämtade kofferten, jag flyttade in sakerna i den och tände ljus! Den var perfekt! Så för tillfället behåller vi möbleringen så, springer jag på något lämpligt så tar vi det då. Nu skall vi istället hitta en lämplig, låg & lång, bokhylla till kontoret.

I sovrummet har jag nu ställt sängen under fönstret. Det passar mycket bättre, men jag är inte säker på om jag vill sova under fönstret. Om jag verkligen trivs med det. Fick sova de två första nätterna på soffan, kunde inte somna. Men sista gick det bra. Har satt vårt gamla soffbord i sovrummet, till höger innan för dörren. Där skall jag ha tv och lite böcker så småningom. Älskar det bordet och vill ha kvar det!

I dag har jag beställt ett nytt sofföverdrag, Graphite Grey, från Bemz. Tyvärr lär det ta X antal veckor... Längtar, hatar det bruna.

Idag är jag i Örebro. Var så trött idag efter bilturen igår... Denna helgen är det styrelsemöte + AU i stockholm. Jag kör hem nästa onsdag. Då skall jag plugga inför nästa tenta, kör tillbaka 4 dec.

Nu är det läggdags!
Kram kram!


Eller vad säger du?!
Postat av: Marit

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, det blir oftast bara vanliga mail.

Jag lägger härmed ner ALLA mina försök att leta soffbord åt er, och ser fram emot att inspektera amerikakofferten.

Jasså, Mattias har gått och blitt äldre, det är mkt man missar här i varlden. men jag tycker nog att vi försöker att få träffa er, men ni är liksom inte så tillgängliga. men vi ger inte upp, utan återkommer när ni minst anar det.

Kram och lycka till i Sthlm.

Mariga marit

2008-11-19 @ 12:08:18

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback