Bilmusik!

I måndags hade jag valt ut nya skivor att lyssna på i bilen.
Här är några favoritcitat:

"Det finns människor som ingen jävel vill se, som inte har någon lust, att lämna mig ifred. Det finns människor som, bara Gud orkar med"
Bo Kaspers Orkester

"Vi hör en vän berätta om ett par, som har en son med bara några veckor kvar. Dom kämpar för att hålla uppe modet, det är tydigen någonting med blodet. Dom tar en dag, ett ögonblick i sänder"
Bo Kaspers Orkester

"Polaren Per är kärlekskrank, skjortan är ren och blicken blank, blicken är blank av kärlekkval, osammanhängande är hans tal"
Cornelis Vreeswijk

Hela skivan "Vi skall bara leva klart" Av Raymond och Maria.
Bland topptopp favoriterna märks:

"Ingen sörjer när du dör
ingen skall sakna det du gör
ingen vill veta var du köpt din tröja
och fast du gjort
allt som man ska
du är artig du är glad
och du har tränat bort din dumma dialekt"

" de älskar dig precis som du är nu
vi får inte förändras inte jag och du"

"det går aldrig att bli dum igen
hur gärna man än kan vilja min vän
det går inte att bli dum igen
hur mycket man än försöker min vän"

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback