Du vet att du är från Skåne när...

Du vet vad "ålarens" och "kålhue" betyder
Du vet att order mög kan ersätta i princip vilket ord som helst när saker inte går som du tänkt dig
Du tänker på Köptenhamn det första du gör när någon säger huvudstad
Du känner dig hemma var helst i världen, bara någon pratar skånska
Du behöver inte fråga vad en rullebör är
Du vet att pantofflor inte är ett par skor utan något man kan göra "pantofflegröd" på
Du vet att lättmjölk är röd, mellanmjölk blå och standardmjölk orange
Du har insett att DMHI har det enda pålitliga väderprogrammet
Du vet att päror inte betyder päron
Du vet att flaggan är gul och RÖD inte gul och blå

Haha, jag är nog från Skåne nu!! Även om jag blev gravt chockad när två kursare förra veckan påstod att jag pratade skånska!
Dä göör ja väel ente!




Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback