Herr Stubb hos Doktorn



Idag var det dags för Herr Stubb att gå till Doktorn. Få vaccination mot kattpest och kattsnuva, huva - det vill man ju inte ha!

Det första Veterinär Erik fråga var: Var han motvillig att åka hit? Jag tänker på honom ibland!
Det är så att när Stubben skulle bli öronmärkt förra året så missbedömde Erik hur mycket bedövning/sövning som behövdes och mitt under märkningen vaknade en skit-arg Stubben till!!! Det blev lite stressigt en stund och stackars Erik var inte glad över missödet.  Och uppenbarligen har man större men än katten!!!

Idag var det iaf vaccinering på schemat. Det gick bra, han sa inte ett ljud.
Sedan vägde jag honom, 5,5kg. Samma som för ett år sen. Så alla som mobbar honom för att han har gått upp i vikt kan ta sig i brasan!! Han väger samma som alltid!
Hjärtat lät bra sa Erik.
Sedan tittade han i munnen. Stubben har ju haft 2 avbrutna tänder sedan tidigare, och nu var även den andra övre hörntanden avbruten! Han hade faktiskt inte så många hela tänder!! Undra hur de går sönder? Slagsmål? Dyka efter en mus? Hårda kaninben?
Sedan skulle Erik titta på tatueringen, den osaliga tatueringen. Erik var inte nöjd med den, tyckte att den var för otydlig och erbjöd oss en ny i andra örat utan kostnad. Det tackade vi ja till och vid det tillfället skall han ta bort lite tandsten.

Nu är vi hemma igen och Stubben är som vanligt, inga trauman som kvarstår av att bli inklämd i en bur och inte heller av besöket! Stubben är cool!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback