Sömn

Gah jag blir tokig!
Innan förra hösten hade jag aldrig problem med sömnen. Var alltid trött, kunde alltid somna. Men i Örebro smög några slags sömnproblem på mig. Jag kunde inte sova. Mina trix med att lyssna på ljudbok eller TV funkade inte alls och jag låg med stirrande ögon i mörkret.
Flyttade hem, allt gott. Sov som ett barn igen.
Men nu.
Ligga på sidan. Ligga på ryggen. Snurra runt ett helt varv. Ligga på mage. Ute med foten utanför täcket. Yoga-andas. Meditationstankar.
Nix. Nope. Nej.
Somnar ICKE.
Antingen vill min kropp följa ljuset och därför inte vakna för tidigt och därav somna sent, eller så är jag kanske lite stressad igen. Så jäkla jobbigt! Speciellt när man vet att man måste upp och prestera. Som imorgon. BÖRJA skriva tentan kl 8,00. Vid den tiden har jag inte ens gå upp de senaste dagarna. Tror ni att det kommer att bli lätt att somna med den tanken i bakhuvudet? *Måste sova, får inte försova mig, måste prestera*. Åh, det ska nog gå. Jag får filtrera bort oron. Men jag kan tala om att jag önskar att jag hade en on/off knapp.





















Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback