God Fortsättning!

Nytt år, nya tag!

Det gamla avslutade jag med dem jag älskar mest, Mattias, Nova, Tjorven och Stubben.
Det har varit riktigt lungt och skönt här ute i Billeberga. Enstaka smällare måndag och tisdag. Ett par under dagen igår och ganska mycket 23,45-00,25. Den sista stunden gick Nova och gömde sig på toa. Stackarn hon hatar det verkligen. Men hon har det så mycket bättre här. Förra året smällde det från 13 dec till 13 jan. Helt sjukt. Då ville hundarna knappt gå ut och kissa....

Stubben kom in runt 20 och det tyckte vi var så skönt! Så man har koll på de små liven! När det smällde som värst stack han upp och la sig under sängen, men annars är han inte rädd.

Det var mycket skönt att fira nyår själva! Frånsett smällandet så var det skönt att inte behöva fixa, dona och allt som hör till. Brukar lätt bli så upphasat (skånska) just på Nyårsafton och jag har ofta känt att jag inte vill, att det blivit för mycket. Så vi var här hemma i sköna kläder, med massa ljus och trevliga filmer på tv. Såg: Bröderna Lejonhjärta, Dum och ännu dummare, Göta Kanal 2, Se upp för dårarna och Yrrol. Alla var bra!!!

Vi åt avokadosallad med grovt bröd till förrätt, helstekt fläskfilé med rosmarinpotatis och svampsås till varmrätt och panacotta med hallonsås till dessert. Hade även köpt ost och kex men det orkade vi inte! Får se om Peter och Anette vill komma hit ikväll och hjälpa oss med det!

Kan meddela att jag klarade tenta 2. Fick mejl med resultatet igår! SKÖNT var ganska övertygad om att jag hade kört. EG-rätt... Nästa tenta är den 16 januari (rättshistoria och rättsfilosofi) och den 19 januari börjar vår nya termin. Då skall vi läsa privaträtt, den kursen sträcker sig över hela terminen och det är inga småkurser som det varit denna terminen.

Nu är det dags att jobba lite, skall göra bokföring.
Kram och God Fortsättning!

Eller vad säger du?!
Postat av: Kjärstin

Gott att veta att allt är lugnt hos er!

Avokado-sallad är bara så perfekt en sådan kväll!

Visst är det gott att bara vara, att funnit sitt sätt att ladda batterierna.

Sanna är också väldigt glad att nyårsafton är över... inte så spännande med allt oljud utanför.

Vi hat varit på stranden idag, njutit av solen men inte badat.

Ses vi på Jägersro på lördag? (lopp 1, kl. 13.05)

/Mammi

2009-01-01 @ 16:56:06
Postat av: Anderstorps Helen

Bra jobbat med tentan!!



Nyår var lugnt här med,gick av på morgonen så jag var seg hela dagen,sen var jimmy sjuk,så han la sig med barnen halv 8..så jag satt i lugn och ro och bara slappade ;)

Riktigt skönt.



kramar!!

2009-01-02 @ 12:43:36

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback